سکوت مدیران شرکت اچ بی او ادامه دارد؛

هکرها قسمت‌های دیگری از سریال های HBO را پخش کردند

مدیران شرکت HBO اعلام کرده اند حاضر به مذاکره با هکرهایی که ۱.۵ ترابایت دیتای آن را به سرقت برده اند، نیستند. این در حالیست که چند روز پیش هکرها اسکرین شات مربوط به ایمیلی را منتشر کردند که نشان می‌داد مدیران شبکه یاد شده پیشنهاد پرداخت باج ۲۵۰ هزار دلاری را به آنها داده اند (البته درباره صحت آن اسکرین شات هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست).
کد خبر: ۱۰۶۲۶۰۲
هکرها قسمت‌های دیگری از سریال های HBO را پخش کردند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، انگیزه هکرها اما آنطور که خودشان اعلام کرده اند روشن است: آنها خواستار دریافت باج هستند. هفته گذشته HBO یک پیام ویدیویی را دریافت کرد که در آن هکرها خواستار دریافت «حقوق شش ماهه شان در قالب بیت کوین» شده و مدعی بودند که از این طریق سالانه ۱۵ میلیون دلار از شرکت های مختلف درآمد کسب می کنند. HBO پیشنهاد پرداخت دویست و پنجاه هزار دلار باج به هکرها داده است.

اما هکرها برای وادار کردن HBO به پرداخت این مبلغ دست به اقدامات مختلفی زدند و برای نمونه علاوه بر انتشار برخی قسمت های جدید از سریال های مختلف این شرکت آرشیوی از ایمیل های لیزلی کوهن معاونت آن را هم در فضای آنلاین قرار دادند که البته هیچکدام از این اقدامات ظاهرا کارگر واقع نشد چراکه تا این لحظه HBO پولی را به این هکرها پرداخت نکرده است.

سخنگوی این کمپانی در مصاحبه با نشریه ورایتی اعلام داشت:

ما با هکر(ها) ارتباطی نداریم و قرار نیست هربار که اطلاعاتی منتشر می‌شود در این باره اظهار نظر کنیم. طبق گزارشات یک حمله سایبری علیه ما اتفاق افتاده و هکرها ممکن است به تدریج اطلاعات سرقتی را منتشر نمایند تا توجه رسانه ها را به خود جلب نمایند اما ما نمی‌خواهیم در این بازی مشارکت کنیم. روشن است که هیچ شرکتی نمی خواهد اطلاعاتش به سرقت رفته و در اینترنت منتشر شود. شفاف سازی با شرکا، کارکنان و استعدادهای خلاقی که با ما همکاری دارند همچنان اصلی ترین تمرکزمان است و این حادثه ابدا مانع از تلاش ما نخواهد شد.

در اینجا بد نیست اشاره کنیم این شبکه سریال معروف «بازی تاج و تخت» یا «گیم آف ترونز» را پخش می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها