Ronnie James Dio از خواننده های سبک هوی متال است که در سال ۲۰۱۰ میلادی به خاطر ابتلا به سرطان معده دیده از جهان فرو بست. حالا هفت سالی از آن ماجرا می گذرد و به لطف تکنولوژی علاقمندان به وی می توانند بار دیگر اجراهایش را روی سن ببینند.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۱۳
تکنولوژی هولوگرافیک موسیقیدانان گذشته را به صحنه باز می گرداند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، البته در نظر داشته باشید قرار نیست این خواننده شخصا به روی صحنه برود و در مقابل این هولوگرام اوست که بنا شده در تور جهانی موسوم به «بازگشت Dio» اجرای موزیک های او را بر عهده بگیرد. البته باید بگوییم نخستین باری نیست که این ایده به مرحله اجرا در می آید و پیشتر از همین فناوری برای تجربه اجراهای افرادی نظیر مایکل جکسون نیز استفاده شده.

تور بازگشت Dio را نیز شرکتی به نام Eyellusion با همراهی بیوه سابق این خواننده (Wendy Dio) که همزمان مدیریت برنامه هایش را هم بر عهده داشت کلید زده اند.

Dio که هم اکنون مدیریت گروه سرگرمی های Niji را بر عهده دارد در این باره می گوید:

بعد از چندین نشست ما توافق کردیم که نسخه هولوگرافیک از رونی را بسازیم و در آگست سال قبل نیز این طرح را در فستیوال Wacken آلمان کلید زدیم و با در نظر داشتن استقبال خوبی که از آن اجرا به عمل آمد تصمیم گرفتیم توری را با همین موضوع برگزار نماییم.

دست اندرکاران و برگزارکنندگان این تور قرار است سفری به دور دنیا داشته باشند و بالغ بر صد برنامه هولوگرافیک را در اقصی نقاط جهان اجرا نمایند و در صورتی که این تور موفق ظاهر شود انتظار می رود که قالب جدیدی برای هنرمندان متوفی و بازگشت شان به صحنه فراهم گردد.

لازم است اضافه نماییم که طبق قوانین آمریکا در صورتی که خواننده ای فوت کند حقوق مربوط به استفاده از نام، تصویر و محبوبیت وی همچنان در اختیار خودش است و چنانچه شرکت های ثالث بخواهند چنین برنامه‌هایی را اجرا نمایند باید مجوزهای لازم از وراث متوفی را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها