موزیلا مدتی است که در حال کار بر روی واقعیت مجازی برای استفاده در مرورگر فایرفاکس است. البته نسخه‌های ناپایدار این مرورگر از سال 2015 تاکنون از واقعیت مجازی Oculus Rift پشتیبانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۰۰
نسخه‌ بعدی مرورگر فایرفاکس از واقعیت مجازی‌ پشتیبانی خواهد کرد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، این کمپانی هم‌اکنون قصد دارد تا از واقعیت مجازی به‌صورت گسترده‌تر و کامل‌تری پشتیبانی کند. براساس آخرین‌ خبرها، نسخه بعدی این مرورگر با استفاده از تکنولوژی WebVR از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد. تکنولوژی WebVR، امکان بهره‌مندی از محتوای واقعیت مجازی را برای مرورگر‌ها فراهم می‌کند.

نسخه 55 این مرورگر با بهره‌مندی از این ویژگی عرضه خواهد شد. با اضافه شدن این ویژگی، فایرفاکس هم‌اکنون می‌تواند با مرورگر‌های گوگل کروم و مایکروسافت Edge در این زمینه رقابت کند. البته این دو مرورگر در ماه‌های گذشته و بسیار زودتر از فایرفاکس به این ویژگی مجهز شده بودند.

علاوه‌بر واقعیت مجازی، نسخه‌ جدید فایرفاکس از قابلیت اسکرین‌شات نیز پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌های گرفته شده از مرورگر را بدون نیاز به خارج شدن از آن ذخیره کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. این قابلیت برای کاربران امکان تهیه‌ی عکس از بخشی از صفحه و یا انتخاب تمام صفحه با قسمت‌هایی که در بیرون صفحه قرار دارند را فراهم خواهد کرد.

نسخه‌ بعدی این مرورگر در تاریخ 8 آگوست به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. البته ویژگی اسکرین‌شات در ابتدا برای بعضی از کاربران قابل دسترسی است ولی در آینده برای تمامی کاربران فعال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها