هر چه به زمان رسمی رونمایی از پرچمدار سری نوت سامسونگ نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر از همیشه نفس‌مان در سینه حبس شده و به‌خاطر وجود شایعات بسیار حول این اسمارت‌فون، بی‌صبرانه منتظر رونمایی از گلکسی نوت 8 هستیم. پرچمداری که انتظار داریم یک پله پیشرفته‌تر و قدرتمندتر از گلکسی S8 باشد. در این مقاله قصد داریم همه شایعات و اطلاعاتی را که پیش از معرفی رسمی این اسمارت‌فون می‌دانیم برای شما بازگو کنیم تا بدانید قرار است با چه محصولی روبرو شویم.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۸۷
هر آنچه که تا به امروز درباره گلکسی نوت 8 می‌دانیم + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، مسلما همه شما سرنوشت شوم و بخت بد گلکسی نوت 7 را بخاطر دارید. تلاشی که بی‌سرانجام ماند و بخشی از اعتبار و لیاقت کره‌ای‌ها را زیر سوال برد. اما سامسونگ ناامید نشد و با رونمایی از هشتمین پرچمدار سری S، قوی‌تر به میدان رقابت بازگشت و بسیاری از اخبار و اطلاعات منتشر شده نیز حاکی از محبوبیت گلکسی S8 سامسونگ در میان کاربران و افزایش فروش این گوشی‌هوشمند بود. اما حالا سامسونگ می‌خواهد تابستان امسال را داغ‌تر کرده و با عرضه دستاورد جدیدش همه رقبا را کنار زده و بر حکمرانی خود بر بازار ادامه دهد.
تاریخ رونمایی و عرضه گلکسی نوت 8

در این بخش می‌توان گفت همه‌چیز بسیار واضح است. با این‌که شایعات بسیاری درباره زمان رسمی پرده‌برداری از این دستگاه شنیده شده بود ولی این غول کره‌ای یک‌بار برای همیشه خیال همه را راحت کرد و رسما با ارسال دعوتنامه‌های خود اعلام کرد که باید در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور) منتظر رونمایی از نوت 8 باشیم. این اسمارت‌فون در مراسمی در شهر نیویورک معرفی می‌شود. این تاریخ کمی زودتر از زمان رونمایی اپل از آی‌فون 8 بوده و سامسونگ قصد دارد بازهم با عرضه زودتر محصول جدیدش، پرچمدار اهالی کوپرتینو را به چالش بکشد. ضمنا این کمپانی همواره فاصله اندکی بین معرفی و عرضه محصولات خود قائل می‌شود و انتظار داریم این موضوع برای نوت 8 نیز رعایت شده و احتمالا رقابت با اپل، کره‌ای‌ها را به عرضه سریع این فبلت وادار کند.
مشخصات و طراحی گلکسی نوت 8

گزارشات فراوانی در مورد مشخصات این گوشی در دنیای فناوری فاش شده، اما همه آن‌ها تقریبا به بهره‌گیری از امکانات مشخصی اشاره می‌کنند. شاخص‌ترین قابلیت، افزایش سایز صفحه‌نمایش این فبلت است چرا‌که سامسونگ همواره سایز نمایشگر را در گوشی‌های سری نوت را نسبت به سری S افزایش داده و حالا با وجود طراحی فوق‌العاده گلکسی S8 موسوم به Infinity Display، احتمالا حاشیه‌های کمی که در پنل جلویی وجود دارند بازهم کاهش یافته و کمی از حالت گرد بودن خارج و تیز‌تر شوند. پیش‌بینی می‌شود اندازه این نمایشگر به 6.3 اینچ (یا اندکی بیشتر) رسیده و نسبت آن 18.5:9 باشد.

به‌نظر می‌رسد طبق روال همیشگی، سامسونگ از جدیدترین پردازنده اسنپ‌دراگون کمپانی کوالکام (اسنپ‌دراگون 835 یا اسنپ‌دراگون 836) و همچنین در برخی مدل‌ها نیز از قدرتمندترین پردازنده اگزینوس ساخت خودش استفاده کند. در حقیقت چیپ‌ست اسنپ‌دراگون برای مدل‌هایی که در بازارهای اروپایی و آمریکایی عرضه می‌شوند، درنظر گرفته شده و پردازنده‌های اگزینوس هم مدل‌های آسیایی این فبلت را همراهی می‌کنند.

مجهز ساختن گلکسی S8 به 4 گیگابایت رم، آن هم در زمانی که تقریبا همه رقبای چینی از 6 گیگابایت حافظه رم در گوشی‌های خود بهره می‌گیرند باعث شد تا همه نگاه‌ها به سمت گلکسی نوت 8 دوخته شود. مطمئنا سامسونگ هم نمی‌خواهد فقط بخاطر کاستی در این بخش، دوباره سری نوت متحمل شکستی سخت شده و در سکوتی مطلق در برابر رقبا زانو بزند. منابع بسیاری نیز استفاده از 6 گیگابایت حافظه رم در هشتمین اسمارت‌فون سری نوت را تاکید کرده‌اند. می‌توان گفت ظرفیت باتری و حافظه داخلی دستگاه تنها بخش‌هایی از این موبایل هستند که اختلاف‌نظر زیادی درباره آن‌ها وجود دارد و فقط می‌توانیم بگوییم به دلیل بزرگتر شدن نمایشگر دستگاه انتظار داریم از باتری حجیم‌تری هم استفاده شده و بخاطر آزمایش‌های سخت‌گیرانه سامسونگ، بعید است خبری از انفجار به گوشمان برسد. سنسور اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم و مقاومت در برابر آب هم که دیگر پای ثابت گوشی‌های بالا‌رده این کمپانی هستند.
بهره‌گیری از دوربین دوگانه، سورپرایز سامسونگ برای هواداران سری نوت

به جرات می‌توان گفت که مجهز ساختن گوشی‌های پرچمدار به دوربین دوگانه در حال تبدیل شدن به یک اصل ثابت و همیشگی است. علی الخصوص این‌که رقیب اصلی این شرکت یعنی اپل، از مدت‌ها پیش این ایده را در تلفن‌های هوشمندش به‌کار گرفته و سامسونگ می‌خواهد اولین گوشی مجهز به دوربین دوگانه را عرضه کند. دلیل دیگری که این ادعا را اثبات می‌کند، بهره‌گیری از همان سنسور نسل پیشین در گلکسی S8 است که تنها با بهبودهایی مفید همراه شده بود و در واقع سامسونگ می‌خواست همچنان سری نوت از سری S متمایز بوده و کاربران برای خرید این اسمارت‌فون دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشند. در غیر این صورت نوت 8 تنها به نسخه قوی‌تر از گلکسی S8 تبدیل خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که دو لنز به‌کار رفته در این اسمارت‌فون، به صورت افقی در پنل پشتی قرار خواهند گرفت. یکی از آنها دارای زاویه دید وسیع و با رزولوشن 12 مگاپیکسل و دیگری هم با دقتی 13 مگاپیکسلی توانایی گرفتن تصاویر تله‌فوتو را دارد. همچنین طبق شایعات این دوربین‌ها زوم اپتیکال سه برابر را برای کاربر به ارمغان می‌آورند. دوربین‌ گوشی‌های سامسونگ همواره حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند، حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا گلکسی نوت 8 هم دوربینی قدرتمند و خارق‌العاده خواهد داشت یا خیر.
قابلیت‌های ویژه در بخش مولتی‌مدیا

آن‌طور که چندی پیش از صحبت‌های آقای دی‌جی کُه، مدیر بخش موبایل سامسونگ، مشخص شد، کمپانی سازنده می‌خواهد گلکسی نوت 8 را تا دندان مسلح کرده و اسمارت‌فونی تمام عیار را در مقابل رقیبان قرار دهد. علاوه‌بر بهبود کاربردهای قلم S-Pen و بهره‌گیری از فناوری نمایشگر HDR، سامسونگ می‌خواهد پا را فراتر نهاده و امکانات تازه و خلاقانه‌ای را در بخش چندرسانه‌ای به دستاورد جدیدش اضافه کند و باید گفت با اینکه هنوز جزییات خاصی درباره این قابلیت‌های ویژه ذکر نشده ولی با توجه به پیشینه سامسونگ، پیش‌بینی می‌شود امکانات کاربردی و جذابی به نوت 8 افزوده شود تا بازهم توانایی این غول کره‌ای را در ساخت اسمارت‌فونی تمام عیار تحسین کنیم. انتظار داریم یک یا چند قابلیت تازه نیز به قلم S-Pen افزوده شود.

وقتی محصولی تمام‌عیار و با امکانات مختلف آماده ورود به بازار می‌شود، قیمت بالایی هم برای آن درنظر گرفته خواهد شد. بهره‌گیری از دوربین دو‌گانه، چندین امکان امنیتی متفاوت (حسگر اثر انگشت و اسکنر عنیبه چشم و قابلیت تشخیص چهره)، مقاومت در برابر آب، طراحی فوق‌العاده، مشخصات سخت‌افزاری عالی، قلم هوشمند و… همه و همه باعث می‌شوند که سازنده حتی قیمتی بالاتر از پرچمداران سری S برای گلکسی نوت 8 درنظر بگیرد. به همین خاطر انتظار داریم سامسونگ نیز مانند اپل، اسمارت‌فون جدیدش را با قیمتی حدود 900 دلار آماده روانه بازار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها