این خبر قطعا نمی تواند زمانی که هنوز پرسش های بسیاری در خصوص صحت انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا مطرح است، اعتماد مردم به زیرساخت سیستم رای گیری در این کشور را برانگیزد. هکرهای کلاه سفید در کنفرانس سالیانه DEF CON که در لاس وگاس برگزار شد موفق شدند سیستم انتخابات آمریکا را در عرض فقط 90 دقیقه هک کنند که هم بسیار جالب توجه است و هم نگران کننده.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۴۳
هک دستگاه‌های اخذ رای آمریکا در 90 دقیقه

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، به تعداد زیادی از هکرهای حرفه ای که در کنفرانس سالیانه DEF CON در لاس وگاس شرکت کرده بودند دسترسی فیزیکی و از راه دور به دستگاه های رای گیری آمریکا داده شد و از آنها درخواست شد که به نرم افزار این دستگاه ها راه یابند.
بر اساس گزارش های موجود، هکرها فقط در چند دقیقه موفق شدند به نقاط ضعف فیزیکی و نرم افزاری قسمت های مختلف این سیستم که توسط کمپانی های مختلف ساخته شده اند دست یابند
این گروه نشان دادند که تعدادی از دستگاه های اخذ رای از پورت های فیزیکی برخوردارند که می توان از آنها برای اتصال دستگاه های حاوی نرم افزار مخرب استفاده کرد. سایر دستگاه ها نیز از اتصالات ناایمن وای فای یا نرم افزار های قدیمی مانند ویندوز XP استفاده می کردند.
جیک براون، مدیرعامل مشاوران کمبریج گلوبال که از طراحان این چالش بود گفت:

بدون شک، سیستم های رای گیری ضعیف و تاثرپذیر هستند. امروز به لطف گروه هکرها، ما اطلاعات دقیق بیشتری از نقاط ضعف این سیستم را کشف کردیم.
دستگاه هایی که در این چالش مورد استفاده قرار گرفتند توسط کمپانی های بزرگ تولیدکننده ابزار رای گیری در آمریکا شامل Diebold Nixorf و Winvote ساخته شده که از طریق سایت eBay خریداری شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها