کدامیک از این گوشی‌ها را می‌خرید؛

اچ تی سی یو 11 یا گلکسی اس 8 پلاس؟

خرید هر یک از گوشی های اچ تی سی یو 11 یا گلکسی اس 8 پلاس می‌تواند تجربه‌ای ناب از یک گوشی پرچمدار را به هر کاربری بدهد. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟
کد خبر: ۱۰۵۵۵۷۸
اچ تی سی یو 11 یا گلکسی اس 8 پلاس؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت‌نیوز، اچ تی سی یو 11 (HTC U11) جدیدترین دردانه تایوانی‌هاست که تغییرات نسبتا زیادی را در مقایسه با اچ تی سی 10 (HTC 10) به خود دیده است. در حالی که شعار پرچمدار سال 2016 این کمپانی سازنده، «بیایید اسمارت فون فلزی بادوام، بنیادی و اصیلی را بسازیم» بود، پرچمدار امسال آنها با شعار «بدرخش و تدبیری متفاوت بیاندیش» نوید محصولی نوآور نسبت به گذشته را داده است. خب، حداقل از نظر جنس بدنه، سطح فوق براق اچ تی سی U11 تجربه‌ای متفاوت نسبت به آنچه تاکنون دیده‌ایم، بود. اما در خصوص قابلیت اج سنس این گوشی موبایل و کارایی آن، نظرات مختلفی وجود داشته و بازخوردهای متفاوتی ارایه شده است.

در طرف دیگر، گلکسی اس 8 پلاس (+Galaxy S8) قرار دارد؛ پرچمداری که به خوبی درخشیده و بنا به ادعای سامسونگ، مرزها را گسترانیده است. گوشی کره‌ای‌ها به صفحه‌نمایشی فوق کشیده مجهز بوده که نسبت تصویری برابر با 18.5 به 9 دارد. علاوه بر این، پرچمدار سال 2017 سامسونگ دکمه مخصوص فراخوانی دستیار صوتی بیکسبی دارد که برخی بر این باورند همانند قابلیت اج سنس اچ تی سی یو 11 کاملا بدون استفاده و تجملاتی‌ است.

هریک از گوشی های اچ تی سی یو 11 یا گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ، نقاط مثبت و منفی خاص خود را دارند که پیش از این به طور مفصل در مطالب جداگانه‌ای به آنها پرداخته شده است. اما سوال اینجاست؛ اگر قصد خرید اچ تی سی یو 11 یا گلکسی اس 8 پلاس را داشته باشید، کدام را ترجیح می‌دهید؟

به دنبال بررسی پرچمداران جدید، قصد مقایسه اچ تی سی یو 11 با گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) را داریم.

مقایسه اچ تی سی یو 11 با گلکسی اس 8

اندازه

در مقایسه اچ تی سی یو 11 با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از نظر اندازه، می‌توان پرچمدار جدید تایوانی‌ها را چیزی بین این گوشی های سامسونگ در نظر گرفت. هرچند، علی رغم کوچکتر بودن صفحه نمایش، عرض گوشی یو 11 از گلکسی اس 8 پلاس حدود سه میلی‌متر بیشتر است.
رنگ‌بندی

خوشبختانه تمام گوشی های موجود در این مقایسه در رنگ‌های مختلف تولید شده‌اند تا حق انتخاب بیشتری پیش روی کاربران قرار داشته باشد. رنگ‌هایی که کنار آنها علامت ستاره درج شده است نیز در کشور آمریکا موجود نیستند.
اندازه صفحه نمایش

گوشی های سامسونگ با نمایشگر مشهور “Infinity Display”، بیشترین استفاده را از فضای موجود در بخش جلویی دارند. اما این میزان در گوشی جدید اچ تی سی کمتر بوده و به نسبت گلکسی اس 8 پلاس، 85 درصد از پنل جلویی را در بر می‌گیرد.
صفحه نمایش HDR

اگرچه کیفیت صفحه نمایش گوشی اچ تی سی یو 11 بسیار بالا است، اما محصولات سامسونگ با دریافت گواهی “Mobile HDR Premium” از “UHD Alliance” مورد توجه بسیاری از متخصصان قرار گرفته و محتوای اچ دی آر را با کیفیت و دقت بالاتری نمایش می‌دهند.
لبه‌های حساس به فشار

اچ تی سی با رونمایی از گوشی جدید خود، سیستم تعاملی اج سنس را نیز معرفی کرد که به واسطه آن کاربران می‌توانند با فشردن لبه‌های گوشی، دستورات مختلفی همچون اجرا کردن نرم افزارها، ثبت تصاویر در اپلیکیشن دوربین، فعال کردن دستیار صوتی و بیشتر را انجام دهند. اگرچه گوشی های سامسونگ نیز از قسمت خمیده نمایشگر خود نهایت استفاده را دارند، اما همانند گوشی یو 11 در برابر فشار حساس نیستند.

سیستم تعاملی جدید اچ تی سی در آغاز راه بوده و انتظار می‌رود در آینده، قابلیت‌های فراوانی به آن اضافه شود.
کلید هوم

بر خلاف برخی از پرچمداران امروزی، در اچ تی سی یو 11 خبری از حذف کلید فیزیکی هوم نیست. در حالی که مهندسان سامسونگ با تعبیه این کلید در صفحه نمایش، حاشیه‌ها را تا حد ممکن کاهش داده‌اند.
سنسور اسکنر اثر انگشت

همانند بسیاری از گوشی های موجود در بازار، سنسور اثر انگشت اچ تی سی یو 11 در کلید فیزیکی هوم قرار گرفته است. ولی در محصولات جدید سامسونگ، این سنسور در بخش پشتی دیده می‌شود.
تشخیص چهره

با اینکه سیستم تشخیص چهره اچ تی سی U 11 بر پایه ویژگی “Trusted Face” سیستم عامل اندروید توسعه پیدا کرده است، اما سامسونگ از تکنولوژی اختصاصی خود در گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس استفاده می‌کند.
سنسور اسکنر عنبیه چشم

بر خلاف سیستم تشخیص چهره، اسکنر عنبیه چشم در گوشی های سامسونگ امنیت بسیار بالایی داشته و به سادگی امکان باز کردن قفل دستگاه را فراهم می‌کند.
چیپست

اگرچه تراشه استفاده شده در این گوشی های قدرتمند یکسان است، اما مقایسه اچ تی سی یو 11 با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، از متفاوت بودن فرکانس پردازنده خبر دارند.

به علاوه، نسخه مخصوص بازار جهانی محصولات سامسونگ به تراشه‌های سری اگزینوس مجهز شده است.
حافظه داخلی

همانند رم، میزان حافظه ذخیره‌سازی اصلی نیز در این گوشی ها یکسان است.
کارت حافظه میکرو اس دی

در صورت کافی نبودن 64 گیگابایت حفاظه ذخیره‌سازی، استفاده از کارت حافظه نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
صدای های فای (Hi-Fi)

پشتیبانی از تکنولوژی صوتی های فای، یکی از ویژگی‌های قابل توجه در گوشی جدید اچ تی سی محسوب می‌شود که محصولات سامسونگ فاقد آن هستند.
جک هدفون

اگرچه تایوانی‌ها روی سیستم صوتی تمرکز زیادی دارند، اما آنها با در پیش گرفتن راه اپل، جک 3.5 میلی‌متری صدا را حذف کرده‌اند. در این صورت باید از هدفون های مبتنی بر یو اس بی نوع C یا نسخه‌های بی سیم و بلوتوثی استفاده کرد.
هدفون همراه

هر دوی این سازندگان، هدفون های با کیفیتی را در نظر گرفته‌اند که همراه با گوشی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. در واقع اچ تی سی یک جفت از هدفون های “U Sonic” با رابط یو اس بی نوع C را ارائه داده و سامسونگ نیز از هدفون‌های “AKG” استفاده می‌کند.
باتری

در این بخش از مقایسه اچ تی سی یو 11 با گلکسی اس 8 پلاس ارقام یکسانی دیده نمی‌شود، اما بیشتر بودن ظرفیت باتری لزوما به معنی شارژدهی بهتر دستگاه نیست.
شارژ سریع

به واسطه تکنولوژی “Quick Charge” کوالکام، دستگاه گران‌قیمت شما در مدت زمانی کوتاه شارژ خواهد شد.
شارژ بی سیم

همراه با محصولات سامسونگ، کاربران می‌توانند پایه شارژ بی سیم مخصوص این گوشی های هوشمند را نیز به صورت جداگانه دریافت کنند. همچنین این پایه، به نوعی امکان شارژ بی سیم سریع را نیز فراهم می‌کند.
دقت دوربین

اگرچه فعلا سامسونگ و اچ تی سی برنامه‌ای برای استفاده از دوربین دوگانه ندارند، اما دوربین دوم گوشی یو 11 دقت و رزولوشن بالاتری در ثبت تصاویر سلفی خواهد داشت.
گشودگی دریچه دیافراگم دوربین پشتی

گشودگی دریچه دیافراگم بزرگ دوربین پشتی گوشی های پیش رو، امکان ثبت تصاویر در نور کم را فراهم می‌کند.
پرداخت موبایلی

پرچمداران سامسونگ و اچ تی سی با پشتیبانی از تکنولوژی ان اف سی، امکان انجام پرداخت‌ها از پایانه‌های مختلف را فراهم می‌کنند. به علاوه، کره‌ای‌ها با توسعه سیستم اختصاصی خود موسوم به سامسونگ پی، انجام این کار را با پشتیبانی از سیستم نوار مغناطیسی ساده‌تر کرده‌اند.
دستیار صوتی

علاوه بر گوگل اسیستنت، سامسونگ و اچ تی سی با بهره‌گیری از دستیارهای صوتی اختصاصی خود، تلاش زیادی به بهبود تجربه تعامل کاربران با گوشی های موبایل دارند. همچنین گوشی یو 11 اولین تلفن هوشمند با دسترسی داخلی به دستیار آمازون الکسا است.
واقعیت مجازی

واقعیت مجازی نیز یکی از مولفه‌های مهم در خرید گوشی های هوشمند محسوب می‌شود. همچنین هر دو کمپانی اچ تی سی و سامسونگ سابقه خوبی در این حوزه دارند. با این حال، مقایسه اچ تی سی یو 11 با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، عدم پشتیبانی پرچمدار اچ تی سی از این سیستم پیشرفته را نشان می‌دهد.
زمان عرضه

هم اکنون پیش فروش اچ تی سی یو 11 آغاز شده و قرار است از 17 ژوئن (27 خرداد) نیز به صورت رسمی روانه بازار شود.
قیمت

شاید مهم‌ترین بخش در مقایسه اچ تی سی یو 11 با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، قیمت آنها باشد. قیمت این گوشی بنابر اپراتورهای مختلف، متفاوت خواهد بود. با این حال می‌توان قیمت پایه آن را با گوگل پیکسل و آیفون 7 یکسان در نظر گرفت.

اما در رابطه با قیمت گوشی اچ تی سی و محصولات سامسونگ، همه چیز به انتخاب کاربران بستگی دارد. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که تکنولوژی صوتی های فای و کیفیت صدای بالا را ترجیح می‌دهید، احتمالا یو 11 انتخاب مناسب‌تری برای شماست. در غیر این صورت، بهتر است نمایشگر باکیفیت و کم حاشیه محصولات سامسونگ را نیز در نظر داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها