اگرچه این روزها سامسونگ به‌عنوان تنها تامین‌کننده نمایشگرهای OLED برای گوشی آی‌فون 8 شناخته می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد که مسئولین اپل قصد دارند تا وابستگی خود به این شرکت کره‌ای را به حداقل برسانند.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۵۷
امکان تولید پنل‌های OLED توسط اپل برای آی‌فون‌های آینده + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، براساس گزارشی که در نشریه کره‌ای ET News منتشر شده، شرکت اپل به‌تازگی چند نمونه از دستگاه‌‌های رسوب‌دهی شیمیایی بخار (Chemical Vapor Deposition) را که در زمینه تولید پنل‌های OLED مورد استفاده قرار می‌گیرد، خریداری کرده تا بتواند پنل‌های اختصاصی خود را در کشور تایوان تولید کند.

البته پیش‌تر در خبرها آمده بود که همکاری میان اپل و سامسونگ تا سال 2018 ادامه خواهد داشت. درواقع، کوپرتینویی‌ها قصد دارند در سال آینده، سه مدل از گوشی‌های آی‌فون خود را مجهز به نمایشگر OLED روانه بازار کنند. حال شواهد نشان می‌دهند که مدیران اپل به‌دنبال کاهش سفارش پنل‌های مورد نیاز از رقیب کره‌ای خود هستند.

گفته می‌شود که امسال شاهد تغییرات اساسی در گوشی‌های آی‌فون خواهیم بود به‌طوری‌که یک مدل مجهز به نمایشگر OLED و دو مدل با نمایشگر LCD عرضه خواهند شد. در واقع، این دو مدل نسخه‌های S پرچمداران امسال این شرکت یعنی آی‌فون 7 و 7 پلاس خواهند بود.

بااین‌حال، اپل قصد دارد تا در سال 2018 تمامی محصولات خود را به نمایشگر OLED مجهز کند. بدین ترتیب، این شرکت نیازمند پنل‌های بیشتری برای استفاده در محصولاتی همچون آی‌فون، آی‌پد و اپل‌واچ خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت 9to5mac، اپل قصد دارد تا تجهیزات خریداری شده را به شرکت‌های داوطلب واگذار کند تا آن‌ها، وظیفه تولید قطعات مورد نیاز برای محصولات این شرکت را برعهده بگیرند. در این بین، شنیده‌هایی نیز مبنی بر رایزنی میان مدیران اپل و ال‌جی دیسپلی برای راه‌اندازی کارخانه‌ای به‌منظور تولید این پنل‌ها به گوش می‌رسد که به ادعای وب‌سایت ETNews، هنوز پنل های OLED ال‌جی مورد تایید این شرکت قرار نگرفته است. هم‌اکنون ال‌جی تامین پنل‌های OLED برای شرکت‌های شیائومی و گوگل را برعهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها