بسیاری از ما در زندگی روزمره خود به تلفن همراه وابسته شده‌ایم. این وسیله دیگر برای برقراری ارتباط نیست و انبوهی از خدمات مبتنی بر شبکه نظیر دسترسی به اینترنت، انواع شبکه‌های اجتماعی، موقعیت‌یابی و حتی خرید و فروش آنلاین را در اختیارمان قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۹۴
راه‌حل ابتکاری برای مناطقی که تحت پوشش آنتن تلفن همراه نیستند

در این میان، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلایل مختلفی، دیگر به شبکه مخابراتی دسترسی نداشته باشید. حضور در مناطق جنگلی یا کوهستانی، وجود کاربر زیاد روی شبکه یا حتی از کار افتادن زیرساخت‌های پوشش آنتن تلفن همراه به خاطر بلایای طبیعی، همگی می‌تواند از جمله این دلایل باشد.

سانت (Sonnet) ابزار جدیدی است که می‌تواند در این شرایط به ما برای برقراری ارتباط با شبکه کمک کند. سانت یک گجت کوچک (به اندازه کف دست) است. کافی است وای‌فای گوشی هوشمند خود را روشن کنید و به اکسس پوینت سانت متصل شوید. در گام بعدی نیز می‌توانید از طریق اپلیکیشن ویژه سانت، پیام متنی، صوتی یا تصویری و نیز موقعیت جغرافیایی خود را بدون نیاز به بهره‌گیری از پوشش آنتن شبکه مخابراتی برای دیگران ارسال کند.

عملکرد دقیق سانت به این صورت است که این اطلاعات از گوشی بدون دسترسی به پوشش شبکه به فردی دیگر که حداکثر در شعاع پنج کیلومتری از او قرار دارد و مجهز به یک دستگاه سانت دیگر است، ارسال می‌شود. اگر این کاربر دوم به آنتن دسترسی داشته باشد، کاربر اول می‌تواند به کمک این واسطه به شبکه متصل شود. همچنین امکان ایجاد شبکه‌ای توری از کاربران مختلف با فواصل حداکثر پنج کیلومتری از هم برای ایجاد پوشش مخابراتی در مناطق بدون آنتن نیز وجود دارد. در واقع سانت بدون بهره‌گیری از آنتن شبکه، ارتباط ماهواره‌ای و نیز بدون هیچ هزینه‌ای، این کار را انجام می‌دهد.

سانت ضدآب و نیز ضدگردوغبار است و باتری 4000 میلی‌آمپری آن می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تا 24 ساعت تامین کند.

افزون بر اینها، دکمه ویژه‌ای به عنوان دکمه اضطراری در اپلیکیشن سانت وجود دارد که در صورت فشرده شدن، پیغامی حاوی موقعیت دقیق جغرافیایی او به سایر کاربران دارای سانت در اطرافش ارسال می‌شود. این گزینه بویژه برای کوهنوردان یا افرادی که برای ماجراجویی و تفریح به دل طبیعت می‌روند، کاربرد دارد.

منبع: kickstarter.com

مترجم: صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها