امسال آیفون اپل ده ساله شد و با این‌که زمان زیادی از عرضه‌ آیفون 7 نمی‌گذرد، همه منتظرند ببینند اپل برای این مناسبت مهم چه آیفونی آماده کرده است، اما بگذارید نگاهی به شایعات فراوان درباره این گوشی مرموز داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۸۲
آیفون ۸ اپل چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

اولین و مهم‌ترین مساله در مورد آیفون جدید، طراحی است. شایعات تقریبا متفق‌القولند که اپل به یک بازطراحی بنیادین دست خواهد زد. تا حدی که گفته می‌شود اپل در حال تست بیش از 10 پروتوتایپ آیفون است! در این بازطراحی، صفحه‌ نمایش حرف اصلی را می‌زند و از مدت‌ها پیش این شایعه تکرار شده که اپل بالاخره LCD را کنار می‌گذارد و آیفونی با صفحه‌ OLED معرفی خواهد کرد. بخصوص آن‌که شایعه‌ خرید 100 میلیون صفحه‌ OLED از سامسونگ توسط سایت‌های معتبر در اینترنت پخش شده است. برخی می‌گویند لبه‌های این صفحه مانند S7 Edge سامسونگ خمیده خواهد بود که با توجه به دردسر تولید انبوه این‌گونه صفحات، بسیار بعید است. اما در هر حال، احتمال این‌که صفحه‌ دارای حداقل لبه باشد، بسیار بالاست. همچنین بعید نیست آیفون جدید از آیپد تازه‌معرفی‌شده الگو بگیرد و صفحه‌ای True Tone داشته باشد.

پس از صفحه، این حسگر اثر انگشت آیفون 8 است که بیشترین ظن و گمان‌ها را ایجاد کرده است. در اینجا با سه شایعه روبه‌رو هستیم: عده‌ای معتقدند اپل حسگر را مستقیما روی خود صفحه‌ نمایش و در قسمت پایین آن تعبیه خواهد کرد. از سوی دیگر، برخی می‌گویند اطلاعات موثقی دارند که پیاده‌سازی این نوع حسگر موفقیت‌آمیز نبوده و اپل شاید حسگر را پشت دستگاه نصب کند، اما گروه سوم که تعدادشان کم نیست، معتقدند اپل اعتقادی به حسگر پشت گوشی ندارد و بنابراین باید منتظر راه‌حل سومی باشیم که احتمالا باز کردن گوشی با تشخیص چهره باشد!

در بحث طراحی، شایعات زیادی حاکی از آن است که اپل ممکن است دوباره سراغ آیفون پشت و رو شیشه‌ای، شبیه به آنچه در
آیفون‌4 دیده بودیم، برود. منابع معتبر در تائید این مطلب اضافه کرده‌اند که احتمالا شاهد چند نسخه‌ آیفون جدید با دو حالت آلومینیومی و شیشه‌ای باشیم. اما شایعاتی که احتمال بالاتر و جنجال پایین‌تری داشته است: آیفون 8 به احتمال فراوان دارای فناوری شارژ بی‌سیم خواهد بود و همچنین ضدآب بودن به فهرست مشخصاتش افزوده شود. و البته نتیجه‌ تمام اینها آیفونی با قیمت بالا در بازه‌ 900 تا 1000 دلار خواهد بود!

محمود صادقی جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها