از یکم آوریل سال 1976 که کمپانی اپل به عنوان برندی نوپا کارش را شروع کرد، 40 سال می‌گذرد. از رونمایی اولین آی‌فون که در سال 2007 اتقاف افتاد هم 10 سال گذشته. اگر اعداد و‌ ارقام را کنار بگذاریم و به حال‌ و‌ روز این شرکت نگاهی بیاندازیم٬ درمی‌یابیم که راهی پرپیچ‌و‌خم را طی‌ کرده‌ است تا به این‌جا برسد. جایی‌که توانسته برای خود در دنیای تکنولوژی ارج‌و‌قربی خاص دست‌وپا کند. اگر هم نیم‌نگاهی به مدیران این شرکت بیاندازیم٬ می‌فهمیم که آن‌ها هم بسیار تغییر کرده‌اند. از استیو‌جابر که پنل‌های کوچک و فسقلی را دوست داشت به تیم کوک رسیدیم که آی‌فون‌ها را در سایز بزرگ‌تر هم می‌سازد! انگار تاریخه اپل پر از افراد با عقیده‌های متفاوت است که گرد‌هم‌ آمده‌اند تا برای دهمین سال متوالی عنوان تحسین شده‌ترین شرکت فن‌آوری‌ اطلاعات در جهان را به خود اختصاص دهند.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۱۳
چرا نباید آیفون‌های اپل را بخریم؟!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، اما برگردیم به آی‌فون٬ این شاهکارهای عصر دیجیتال. موبایل‌هایی با پردازنده قلدر و قدرتمند، طراحی زیبا و چشم‌نواز و نرم افزاری عالی و روان! این شرکت همیشه در تلاش بوده که نوآوری‌ها و فن‌آوری‌های جدید و کشف‌نشده را در موبایل‌های خود اضافه کند تا کاربران را هرچه بیش‌تر به سمت خود بکشد. همین‌طور می‌‌کوشد تا اسمارت‌فون‌های جذاب و دلربایی را طراحی کند تا مشتریان با اولین‌نگاه عاشق آی‌فون‌ها شوند. ولی نباید فراموش کنیم هر محصولی (لااقل در امسال) کامل نبوده و بی‌ضعف نیست. این‌بار به گوشی‌های اپل نگاهی انداختیم تا این‌ها را زیر ذره‌بین آی‌تی‌رسان بگیریم و نقاط ضعفش (در کشورمان) را پیدا و برای‌تان بازگو کنیم.

در این مقاله ما 2 دلیل عمده را برای‌تان لیست می‌کنیم تا با خرید آیفون حساب بانکی‌تان را خالی نکنید!
تحریم٬ محدودیت و مباحث سیاسی

حتی الان هم در سال 2017 گارانتی معتبری برای محصولات اپل در ایران یافت نمی‌شود. پس این تبدیل به حربه‌ای برای ما شد تا بگوییم که خرید این گوشی‌ها در کشورمان یک ریسک حساب می‌شود. از طرفی هم در آمریکا رئیس‌جمهوری روی کار آمده که رابطه‌اش با ایرانیان زیاد خوب نیست و هر‌لحظه ممکن است به اپل دستور بدهد تا درهای اپ‌استور را روی ما ببندد.

(احتمالا) حالا شما با خودتان می‌گویید «اپل زیر‌ بار حرف زور نمی‌ره!» اما باید این را به شما گوشزد کنیم که شرکت‌ها (هیچ‌وقت) عمیقا به کاربران‌شان اهمیت نمی‌دهند و نگاه‌شان بیش‌تر به کارت‌اعتباری مشتریان و حساب‌بانکی آنهاست! پس بعید نیست که اپل خطر مخالفت با ترامپ را به جان بخرد! اگر هم وضع در آن‌طرف (!) خوب شود٬ باز ما در کشور خودمان هم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. هر‌ چند‌وقت یک‌بار خبرهای ضدونقیضی از اجرای طرح «ریجستری» به گوش‌مان می‌خورد و دارندگان آی‌فون با شنیدن آن میخکوب می‌شوند و دست‌و‌پاهایشان می‌لرزد! حتی اگر این‌ دو٬ اتفاق نیافتد، ممکن است روابط دو کشور از این‌ هم بدتر شود و اپل کاملا دسترسی به آی‌فون را برای ایرانیان ببندد!

حالا از حوزه سیاست کنار می‌کشیم و به دنیای پرهیاهو (ولی امن) تکنولوژی برمی‌گردیم. عدم وجود یک «فایل منیجر» در گوشی‌های اپل به‌شدت احساس می‌شود که تازه در آی‌او‌اس نسخه 11 قرار گرفته است. این قابلیت سبب می‌شود تا همه فایل‌ها از‌جمله: تصاویر، ویدیوها و اسناد‌ها و… در یک مجموعه نظم بگیرند. لازم به‌ذکر است که خیلی‌ وقت‌پیش این قابلیت در پلتفرم گوگل قرار داشت و (این) برای اندرویدی‌ها کاملا یک موضوع عادی و روزمره است! همچنین آی‌فون‌ها از پخش فایل‌های فلش در مرورگر خودداری می‌کنند و اپل به بهانه پایین‌آمدن امنیت از اجرای آن‌ها طفره می‌رود؛ شاید این موضوع واقعا صحت داشته باشد اما دستگاه‌های اندرویدی از قابلیت پخش فایل‌های فلش پشتیبانی می‌کنند و ظاهرا مشکل زیادی با آن ندارند!

در آخر این بخش باید بگوییم که اگر زبان انگلیسی بلد نیستید این گوشی‌ها برای‌تان یک کابوس محض به‌حساب می‌آید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که سریعا یک اسمارت‌فون اندرویدی بخرید!
قیمت بالا

اولین واکنشی که با دیدن برچسب قیمتی آی‌فون‌ها نشان می‌دهید٬ این است که کارت اعتباری‌تان را محکم بچسبید و با‌حالتی سردرگم بگویید «این مگه‌ چیه؟!» وجود این عددهای نجومی را باید تقصیر دلال‌ها بیاندازیم! اما چه‌کنیم وقتی در ایران زندگی می‌کنیم و از این‌جا اجناس اپل را می‌خریم. یکی از نکات منفی که همواره یار و یاور آی‌فون‌ها بوده و هست٬ قیمت آن‌هاست. طوری‌که محصول سال 2017 سامسونگ از آی‌فون 7 محصول سال 2016 اپل قیمت بسیار‌ کمتری دارد! از طرفی هیچ‌گاه در آی‌فون‌‌ها فن‌آوری شارژ‌ سریع٬ شارژ وایرلس٬ سنسور مادون‌قرمز و حتی یک NFC درست‌و‌حسابی هم ندیده‌ایم! ضمنا آی‌فون‌ها فاقد درگاه میکرو اس‌دی هستند و شما باید برای خرید نسخه 128 گیگابایتی قیمتی گزاف و بالا را نسبت به نسخه 64 گیگابایتی بپردازید! در این زمینه هم٬ باز این شرکت پای امنیت را وسط می‌کشد و دم از آن می‌زند. جدیدترین پرچمداران اندرویدی دارای این قابلیت هستند و نه‌تنها مشکلی بابت «امنیت» ندارند بلکه در آن زمینه بسیار موفق هم هستند!

شاید این گوشی‌ها برای «میلیونرها» خوب باشد چون برای آن‌ها اعداد و ارقام کوچک اهمیت چندانی ندارد و از نظر آن‌ها چه‌فرقی می‌کند که برای یک اسمارت‌فون 2 میلیون بپردازند و چه 5 میلیون خرج کنند! اما بیش‌تر کاربران گوشی‌های اپل از طبقه‌ متوسط جامعه هستند که مجبور می‌شوند برای خرید این موبایل‌ها وام بگیرند یا آن را قسطی بخرند.

کدام روش را می‌پسندید؟ انتخاب با‌شماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها