بسیاری از کاربران گوشی های تلفن همراه که تمایل به استفاده از دوربین گوشی برای ثبت تصاویر حرفه ای دارند، به دنبال اپلیکیشن هایی می گردند که تنظیمات دستی بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. اپلیکیشن Halide که بر روی سیستم عامل iOS اجرا می شود پیشنهاد اپل برای این کاربران است.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۶۱
با این برنامه iOS به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید

به گزارش جام جم آنلاین،اپلیکیشن پیش فرض اپل برای دوربین که بر روی دستگاه های آیفون و آی پد اپل نصب شده است به اندازه کافی دارای امکانات و قابلیت های خاص خود هست تا کاربران بتوانند با استفاده از آن تصاویر دلخواه خود را ثبت نمایند.

کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند تصاویر دلخواه خود را از پانوراما گرفته تا تصاویر HDR ثبت کنند . اما در برخی از موارد قابلیت های این اپلیکیشن برای عکاسان حرفه ای کافی نیست و این دسته از کاربران دنبال قابلیت های بیشتری برای یک اپلیکیشن دوربین در گوشی تلفن همراه خود هستند. از این شرکت اپل برای این دسته از کاربران اپلیکیشن جدید خود را با نام Halide ارائه کرده است. این اپلیکیشن که با قیمت ۴٫۹۹ دلار عرضه شده است، برای عکاسان و کسان که به صورت حرفه ای عکاسی می کنند مناسب است.

یکی از قابلیت های منحصر به فرد اپلیکیشن Halide، ارائه قابلیت های کنترلی برای ثبت تصاویر منحصر به فرد است. برای مثال برای فوکوس کردن بر روی بخشی از کادر عکاسی کاربر می تواند انگشت خود را بر روی نوار فوکوس خودکار که در بالای دکمه شاتر قرار دارد بکشد. از طرفی برای امکان انتخاب بخشی از کادر عکاسی و قرار دادن فوکوس بر روی آن بخش نیز برای کاربر وجود دارد.

در این اپلیکیشن گالری تصاویر در بخش پایینی صفحه نمایش قرار دارد. برای اینکه عکس های مورد علاقه، به بخش مورد علاقه ها اضافه شود کاربر می بایست انگشت خود را بر روی صفحه به سمت چپ بکشد و اگر بخواهد تصویری را حدف نماید کافی است انگشت خود را به سمت راست صفحه بکشد. از طرفی برای هر تصویر اطلاعاتی مثل ISO، سرعت شاتر و اطلاعات کاربردی دیگری نیز ثبت می شود که با کلیک بر روی تصویر قابل‌ مشاهده هستند.

از جمله قابلیت های دیگر این اپلیکیشن عکاسی حرفه ای، قرار دادن خطوط راهنما بر روی صفحه برای ثبت تصاویر حرفه ای است. در بخش مرکزی این خطوط راهنمای یک مربع شناور وجود دارد که وقتی تصویر هم به صورت پرتره باشد و هم لند اسکیپ، این مربع روشن می شود.

همچنین کاربر می تواند نمودارهای هیستوگرام را در خصوص موقعیت و سوژه ای که از آن در حال عکاسی است، فعال نماید. علاوه بر این موارد امکان تنظیم ISO و بالانس رنگی و سفید با استفاده از کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش برای کاربر وجود دارد. برای دسترسی به تنظیماتی از قبیل فلاش، قرار دادن برچسب موقعیت و غیره کاربر می تواند بر روی علامت جهت نما بر روی صفحه نمایش کلیک نماید.

نکته مهم در این اپلیکیشن این است که امکان ضبط تصاویر ویدیویی با آن وجود ندارد و از طرفی هیچ گونه فیلتر ویرایش عکسی در آن تعبیه نشده است. در واقع این اپلیکیشن چون برای عکاسان و کاربران حرفه ای طراحی شده است بیشتر امکانات کنترل دستی در آن تعبیه شده است تا امکانات ویرایش عکس به صورت خود کار. اپلیکیشن Halide که در حدود چند هفته از تاریخ ارائه آن می گذرد، توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها