در این مطلب به چگونگی کنترل مخفی کاربران فیسبوک از طریق وب‌کم و مزیت‌های جدید این اختراع جدید اشاره می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲۸
آیا فیسبوک از وب‌کم کاربران جاسوسی می‌کند؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، بر اساس اختراعات جدید, فیسبوک به طور مخفیانه کاربران را از طریق دوربین‌های وب و دوربین های گوشی هوشمند آن‌ها رصد،‌ثبت و ضبط می کند.این پروژه چگونگی استفاده‌ی شرکت از تکنولوژی موجود را در مورد تغییرات چهره‌ی کاربر حین روبرویی با محتوای گوناگون سایت بیان می‌‌کند.این فناوری برای فهم احساسات شما تصاویر را تحلیل می کند و از اطلاعات در جهت استفاده‌ی طولانی‌مدت شما از سایت استفاده میکند.

به عنوان مثال، اگر هنگام نگاه‌کردن به عکس دوستتان لبخند بزنید، الگوریتم فیس بوک آن را یادآوری می کند و عکس های بیشتری از آن فرد را در News Feed خود به نمایش می‌گذارد.مثال دیگر در مورد این نواوری این است که اگر هنگام نمایش ویدئو از صفحه‌ی اسکرین خود دور شوید، فیسبوک می‌تواند نمایش مشابه این فیلم‌ها را در Feed شما متوقف کند.در مثال دیگری،عنوان شده که اگر شما در حال مشاهده‌ی یک اگهی برای چسب نواری باشید، فیسبوک می‌تواند شما را به تبلیغات بیشتری در این موضوع سوق دهد.

درخواست ثبت اختراع این نواوری در فوریه ۲۰۱۴ ارائه شد و در اوت ۲۰۱۵ منتشر شد، اما اخیرا توسط CBInsights کشف شده‌است. یک سخنگوی فیس بوک گفته‌است: “ما اغلب به دنبال اختراع فناوری‌هایی هستیم که هرگز پیاده سازی نمی کنیم، و اختراعات نباید به عنوان نشانه‌ای از برنامه‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.”

با این حال، این سند،در مورد شرکتی که در سال ۲۰۱۴ با دستکاری مخفیانه‌ی صدها هزار نفر از حساب‌های کاربری کاربران به عنوان بخشی از یک آزمایش به منظور کشف اینکه آیا می‌تواند احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهد، نگرانی‌هایی را به دنبال اورده‌است. این شرکت بعدها اعتراف کرد که “به وضوح متوجه شدیم که چرا و چگونه آن را انجام دادیم”.

سال گذشته، یک عکس ارسال شده توسط مارک زوکربرگ نشان داد که او وبکم و میکروفون خود را با نوار پوشانده است. اما پیش‌بینی عموم مردم نسبت به این موضوع این بود که معامله‌ی بزرگی صورت گرفته‌است و کشف حق ثبت اختراع فیسبوک تنها فقط حدس و گمان خواهدبود. باور بر این است که این سایت برنامه‌های خود را اجرایی نکرده و هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد.حق ثبت اختراع این نواوری برای فهم سختی تایپ و استفاده از اطلاعات برای فهم احساساتتان یک پلت‌فرم جدید پیام متنی را نشان‌ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها