ماه ها بود که شاهد گزارشات غیر رسمی و اطلاعاتی هر چند تائید نشده در مورد تلفن پرچمدار بعدی کمپانی اچ تی سی بودیم تا اینکه نهایتا روز گذشته این سازنده ی تایوانی، گوشی هوشمند HTC U11 را معرفی کرد تا بتوانیم از مشخصات و اطلاعات فنی رسمی این دستگاه با خبر شویم.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۹۱
هر آنچه که باید در مورد HTC U11 بدانید + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مجله سخت‌افزار، سال گذشته اچ تی سی با اچ تی سی 10 تلاشی جدی برای بازگشت به سازندگان برتر گوشی های هوشمند انجام داد و یک محصول بسیار خوب را وارد بازار کرد اما متاسفانه این پرچمدار شایسته نیز نتوانست آن طور که باید و شاید برای اچ تی سی موفقیت کسب کند. اچ تی سی که خود را در وضعیت مناسبی در بازار گوشی های هوشمند نمیبیند، به هر دری میزند تا بلکه بتواند فروش خود را افزایش دهد اما دست کم تاکنون این تلاش ها بی فایده بوده است. اچ تی سی پیش تر از این سری جدید U را با ویژگی های جدید و طراحی متفاوت تر معرفی کرد تا راه دیگری را برای موفقیت امتحان کند. در حالی که U Ultra نتوانسته موفقیت آمیز ظاهر شود، چشم امید کمپانی به پرچمدار جدید خود است.

همان طور که در گزارشات قبلی در مورد HTC U11 خواندیم، اچ تی سی با درج حرف U در میان مدل پرچمدار جدید خود، ما را از این موضوع که پرچمدار جدید اچ تی سی به نوعی ادامه ی راه سری جدید U خواهد بود مطمئن کرد و این اتفاق رخ داده است. اچ تی سی در سری U برای اولین بار از شیشه در بدنه ی گوشی های خود استفاده کرد که درخشش بسیار زیادی دارد. HTC U11 نیز از این ویژگی برخوردار است و بدنه ی پشتی دستگاه همچون آینه براق است.

این در حالیست که چندین نسل، بدنه ی فلزی پرچمداران اچ تی سی از DNA های اصلی این دستگاه ها به شمار میرفت اما علاقه ی کاربران به این نوع جنس بدنه، اچ تی سی را به استفاده از شیشه در پشت پرچمدار جدیدش مجاب کرده است. لبه های پشت HTC U11 به طور منحنی طراحی شده تا دستگاه از آرگونومی مناسبی برخوردار باشد. لنز دوربین اصلی پرچمدار اچ تی سی نیز به شکل دایره ای شکل در جای همیشگی قرار گرفته و فلاش LED نیز در کنار آن جای خوش کرده است. لوگوی اچ تی سی نیز در پائین دوربین عقب خودنمایی میکند. به طور کلی طراحی قسمت پشت HTC U11 ساده اما زیبا است.

اما در قسمت جلو، طراحی پرچمدار جدید اچ تی سی بسیار شبیه به اچ تی سی 10 است و تغییر خاصی در این بخش دیده نمیشود. واقع بینانه این قسمت از دستگاه را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که طراحی جلوی HTC U11 نسبت به پرچمداران دیگر مانند گلکسی اس 8 و جی 6 ال جی یا حتی می 6 شیائومی نا امید کننده است. حواشی طرفین نمایشگر مناسب است اما اچ تی سی هیچ تلاشی برای کاهش حاشیه ی بالا و پائین صفحه نمایش پرچمدار خود نکرده است که قطعا از نقاط ضعف طراحی این گوشی به شمار میرود. اچ تی سی دکمه ی هوم را حذف نکرده است و به طرز عجیب و غیر مفیدی حاشیه ی بالا و پائین دستگاه را زیاد در نظر گرفته است. متاسفانه به این قسمت از HTC U11 هیچ تعریف مثبتی وارد نیست. با این حال هنوز زود است در مورد HTC U11 قضاوت کنید چرا که در بخش مشخصات فنی این دستگاه میتواند بیشتر شما را هیجان زده کند.

مشخصات فنی HTC U11

نمایشگر: 5.5 اینچ Super LCD 5 با رزولوشن QHD و محافظ گوریلا گلس 5

پردازنده: اسنپدراگون 835 با هشت هسته ی پردازشی 2.45 گیگاهرتزی

پردازنده ی گرافیکی : Adreno 540

حافظه ی رم : 4 و 6 گیگابایت ( وابسته نسبت به موقعیت مکانی )

فضای ذخیره سازی: 64 و 128 گیگابایت ( وابسته نسبت به موقعیت مکانی )

پشتیبانی از کارت حافظه: تا 256 گیگابایت

دوربین: اصلی 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.7 و سایز پیکسل 1.4 میکرون. دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی

باتری: 3000 میلی آمپر ساعت غیر قابل جداسازی توسط کاربر

اتصالات: بلوتوث 4.2، وای فای 2.4/5 GHz 802.11a a/b/g/n/ac، یو اس بی نوع C

پشتیبانی از NFC: بله

سیستم عامل و نرم افزار: اندروید 7.1 با رابط کاربری اچ تی سی سنس، گوگل اسیستنت، الکسا، اچ تی سی اج سنس و Sense Companion

ابعاد و وزن: 153.9 * 75.9 * 7.9 میلی متر با وزن 169 گرم

رنگ ها: مشکی، سفید، آبی، نقره ای، قرمز

ویژگی های صوتی HTC U11

مانند پرچمداران سال های قبل اچ تی سی، پرچمدار جدید این کمپانی نیز دارای ویژگی های صوتی منحصر به فردی است. خبری از بلندگوهای بزرگ در این دستگاه نیست اما طبق گفته ی اچ تی سی، این گوشی به اسپیکر های BoomSound Hi-Fi بروزرسانی شده مجهز شده تا صدایی بلند، قدرتمند و شفاف را در اختیار کاربر قرار دهد. همانند U Ultra، پرچمدار جدید اچ تی سی نیز فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است اما این گوشی با هدفون U Sonic همراه شده که با درگاه یو اس بی نوع C سازگار است و دارای فناوری حذف نویز است. در صورت نیاز به هدفونی دیگر، میتوانید از مبدل یو اس بی C به 3.5 میلی متر داخل جعبه ی HTC U11 نیز استفاده کنید. اچ تی سی میکروفون های HTC U11 را نیز بروزرسانی کرده و با چهار میکروفون، این گوشی صداها را با جزئیات بالا از تمامی مسیرها ضبط خواهد کرد. اچ تی سی این ویژگی را Acoustic Focus نامیده است.

دوربین HTC U11

فبلت U Ultra در بخش دوربین حرف چندانی برای گفتن نداشت اما اچ تی سی وعده ی عملکرد بسیار بهتری از دوربین پرچمدار جدید خود را به کاربران داده است این موضوع توسط DXOMark تائید شده چرا که اکنون پرچمدار جدید اچ تی سی دارای بهترین عملکرد دوربین در بین تمامی گوشی های هوشمند است و این دستگاه امتیاز 90 را از DXOMark دریافت کرده است که عملکردی بهتر از گوگل پیکسل، گلکسی اس 8، سونی اکسپریا اکس پرفرومنس و اچ تی سی 10 را از خود به جای گذاشته است.

این گوشی دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی با سنسور BSI است و اندازه هر پیکسل 1.4 میکرون ذکر شده است و دارای ویژگی هایی مانند پیکسل های UltraPixel و فوکوس خوکار UltraSpeed است. همچنین دوربین پرچمدار اچ تی سی دارای لرزش گیر اپتیکال، HDR اتوماتیک و گشادگی لنز f/1.7 است که قطعا برای عکاسی در نور کم مفید است. دوربین جلوی HTC U11 را یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل داده و دارای ویژگی های بسیاری برای ثبت تصاویر سلفی است.

ویژگی HTC Edge Sense

همان طور که در اطلاعات قبلی در مورد پرچمدار اچ تی سی خوانده بودیم، این گوشی به سنسور های حساس به فشار در لبه های خود مجهز شده است. در واقع لبه های این گوشی امکاناتی را همانند دکمه هایی مجازی در اختیار شما قرار میدهد و میتوانید از این طریق برنامه ی مورد علاقه ی خود را اجرا کنید. به طور مثال تنها با فشردن لبه های دستگاه، دوربین را ، ایمیل یا برنامه ی پیام را باز کنید. این ایده بسیار خلاقانه به نظر میرسد اما باید دید در عمل HTC Edge Sense چگونه ظاهر خواهد شد. همچنین این قابلیت میتواند فشارهای معمولی، کوتاه و بلند را تشخیص دهد تا بتوانید بدون اینکه صفحه را لمس کنید، چندین اپلیکیشن را اجرا کنید.

دستیار های مجازی HTC U11

اچ تی سی در اقدامی جالب از سه دستیار هوشمند متفاوت در پرچمدار جدید خود استفاده کرده است. این گوشی دارای دستیار هوشمند HTC Sense Companion، گوگل اسیستنت و الکسا آمازون است که البته الکسا فقط در منطقه ی امریکا، انگلیس و آلمان فعال خواهد بود. همچنین نسخه ی چینی پرچمدار اچ تی سی دارای دستیار هوشمند Duer OS از Baidu نیز خواهد بود. با همراه داشتن چندین دستیار هوشمند، HTC U11 می‌تواند بسیاری از کارها را تنها از طریق فرمان شما انجام دهد و از طریق این دستیار های صوتی، کنترل برخی دیگر از وسایل هوشمند منزل خود را نیز در دست بگیرید. با این حال مطمئنا کاربرانی هستند که حتی یک بار هم از هیچ یک از دستیار های هوشمند این دستگاه استفاده نخواهند کرد.

قیمت و زمان عرضه ی HTC U11

از همین ماه پرچمدار اچ تی سی به طور سراسری در رنگ های نقره ای، آبی، مشکی، سفید و قرمز قابل سفارش خواهد بود ( عرضه از ماه ژوئن آغاز میشود ) و قیمت این گوشی نسبت به هر بازار در زمان عرضه اعلام خواهد شد. قیمت این گوشی در امریکا احتمالا نزدیک به 700 دلار خواهد بود. اما همان طور که گفته شد برای اطلاع از قیمت دقیق این گوشی باید کمی منتظر بمانیم. نظر شما در مورد HTC U11 چیست؟ آیا برنامه ای برای خرید این گوشی دارید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها