استفاده هکرها از حفره امنیتی ویندوز ؛

حمله گسترده سایبری به سازمان های دولتی 99 کشور دنیا

براساس تازه ترین گزارش ها، یک حمله سایبری گسترده با استفاده از ابزارهایی که به احتمال زیاد توسط سازمان امنیت ملی آمریکا تولید شده علیه ارگان های دولتی در بسیاری از کشورهای جهان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۹۸
حمله گسترده سایبری به سازمان های دولتی 99 کشور دنیا

به گزلرش جام‌جم آنلاین به نقل ازتک شات، کامپیوترهایی در هزاران نقطه از جهان توسط یک باج افزار (ransomware) قفل شده اند و برای قفل گشایی کامپیوترها، باید مبلغ سیصد دلار بپردازند. مایکروسافت چندی پیش بروزرسانی نرم افزاری را برای مقابله با این مشکل عرضه کرد، اما آن دسته از کاربرانی که در نصب این بروزرسانی سهل انگاری کرده اند، اکنون با این باج افزار درگیر شده اند.
گزارش شده که این باج افزار تاکنون کامپیوترهایی در 99 کشور را آلوده کرده است. شرکت امنیتی Avast گفته بیش از 75 هزار کامپیوتر در کشورهای مختلف دچار این مشکل شده اند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند این حملات به هم مرتبط هستند، اما بعید می دانند که حمله ای از پیش طراحی شده برای ضربه زدن به اهدافی مشخص باشد.
در یکی از مسائلی که پس از این حملات اتفاق افتاده ،شبکه درمانی در بریتانیا با اختلال جدی روبرو شده و بسیاری از بیمارستان ها اکنون به کامپیوترهای خود دسترسی ندارند. گفته می شود که میزان آلودگی به این باج افزار در روسیه بیش از هر کشور دیگری است و مگافون که دومین اپراتور بزرگ موبایل در این کشور است اکنون با مشکل روبرو شده است. اختلال در شبکه آموزشی ایتالیا و سیستم حمل و نقل بین شهری در آلمان از دیگر گزارش هایی است که در این باره انتشار یافته است. شرکت های مخابرات و گاز در اسپانیا، شرکت مخابرات در کشور پرتغال و چند مورد از فرمانداری ها در سوئد نیز از دیگر قربانیان این باج افزار هستند.
سازمان امنیت ملی آمریکا چندی پیش با استفاده از یک حفره امنیتی در ویندوز، ابزاری برای نفوذ به کامپیوترها طراحی کرد. این ابزار پس از گذشت مدتی به دست هکرهایی افتاد که هدف از این کار را اعتراض به سیاست های آقای ترامپ اعلام کردند. این هکرها سپس این ابزار را در یک حراج اینترنتی به فروش رساندند و حالا شاهد بکارگیری آن توسط هکرها هستیم.
این باج افزار در واقع یک worm است که به سادگی و با سرعت بالا در میان کامپیوترها انتشار پیدا می کند و به محض ورود به یک شبکه، همه دستگاه های آسیب پذیر را از کار می اندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها