آیا چیزی را سراغ دارید که فناوری هوش مصنوعی در آن کاربرد نداشته باشد؟ فیسبوک نیز در همین راستا دست به اقداماتی زده و شبکه ای عصبی را راه اندازی کرده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و بکارگیری فرایند پردازش موازی، کارهای پیچیده ای را انجام می دهد.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۰۲
فیسبوک از فناوری جدیدی برای ترجمه زبان‌های مختلف استفاده خواهد کرد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، آیا چیزی را سراغ دارید که فناوری هوش مصنوعی در آن کاربرد نداشته باشد؟ با استفاده از این فناوری می توان قطعات موسیقی بهتر از هر موسیقیدانی ساخت، مهارت های ورزشی را بهبود بخشید و حتی از آن برای انجام کارهای روزانه مان از طریق گوشی های هوشمند کمک گرفت. فیسبوک نیز در همین راستا دست به اقداماتی زده و شبکه ای عصبی را راه اندازی کرده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و بکارگیری فرایند پردازش موازی، کارهای پیچیده ای را انجام می دهد.
گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی فیسبوک نتایجی را منتشر کرده که نشان می دهد این فناوری توانسته در امر ترجمه بین زبان های مختلف، از نرم افزارهایی که تا پیش از این وارد بازار شده اند بهتر عمل کند. به علاوه، کد منبع و سیستم های آموزش داده شده این پروژه تحت لیسانس منبع باز در اختیار عموم قرار دارند که به این ترتیب، سایر پژوهشگران می توانند به سادگی به آن دست پیدا کنند.
ترجمه در این پروژه توسط شبکه های عصبی تکرارشونده انجام می شود که هر یک از کلمات در جمله را به ترتیب و یک به یک ترجمه می کند، یا از راست به چپ یا از چپ به راست که بستگی به زبان دارد. این روش کار به کلمات در سراسر جمله توجه می کند و معنی کلی را ارائه می کند و برخلاف نرم افزارهای پیشین، کلمات را یک به یک و بی ربط نسبت به هم ارائه نمی کند، یعنی درست همان کاری که انسان ها انجام می دهند. این نخستین باری است که شبکه عصبی با چنین معماری توانسته عملکردی بهتر از شبکه های عصبی با معماری قدیمی تر ارائه کند و فیسبوک امیدوار است از این فناوری برای ارائه ترجمه های بهتر به کاربران خود که با 6500 زبان مختلف صحبت می کنند استفاده کند.
تصمیم فیسبوک برای استفاده از این فناوری احتمالا باعث خواهد شد که فاصله بین ملت ها و زبان ها، بیش از گذشته در هم نوردیده شود و همه ما در سراسر جهان، از مزایای آن در اینستاگرام و واتس اپ که تحت مالکیت فیسبوک قرار دارند بهره مند خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها