یکی از بدترین کابوس‌های صاحبان دستگاه‌های هوشمند این است که وسیله‌اش را بدزدند؛ بخصوص اگر اطلاعات و تصاویر خصوصی در آن ذخیره کرده باشد.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۹۷
اتاق فرمانی برای گوشی مفقوده

در چنین لحظاتی آرزو می‌کنیم کاش اگر نمی‌توانیم سارق را پیدا کنیم و دستگاه خود را پس بگیریم، حداقل کاری کنیم که دست سارق از گوشی کوتاه شود. نرم‌افزار Lost Android که توسط اندروید 2/2 به بالا پشتیبانی می‌شود، حساب همه جایش را کرده است. اگر گوشیتان گم شد، هر نیاز امنیتی که داشته باشید توسط این نرم‌افزار برآورده می‌شود: می‌توانید موقعیت گوشی خود را با استفاده از جی.پی.اس بیابید، کارت SD یا همان رم افزایشی گوشی را پاک کرده، تماس‌های خود را فوروارد و زنگ هشدار تعیین کنید، گوشی خود یا سیمکارتش را قفل کرده و موارد دیگر. ساده بگوییم هر ابزاری که برای یافتن گوشی و پنهان کردن اطلاعاتش از چشم نامحرم یا پاک کردن تمام اطلاعاتش موجود باشد، در این نرم‌افزار خواهید یافت. این نرم‌افزار بسادگی از بازار اندروید قابل دانلود بوده و تعدادی از قابلیت‌های مفیدش به صورت رایگان و برخی دیگر، با هزینه‌ای کم قابل استفاده است.

گوشی خود را پیدا کنید

با ورود به سایت Androidlost.com، ابتدا باید با همان ایمیل فعال گوشی خود ورود کنید. سپس در صفحه Controls به تمام قابلیت‌های لاست اندروید دسترسی خواهید داشت. اگر مدت زیادی از گم کردن گوشی‌تان نمی‌گذرد، اولین کار ممکن این است که چک کنید شاید دور و برتان باشد. معمولا برای این امر با خط دیگری به گوشی خود زنگ می‌زنیم، اما اگر گوشی‌مان روی پروفایل Silent باشد چه؟ در این حالت، از طریق سایت لاست اندروید، یک زنگ هشدار یا Alarm برای گوشی خود تعیین می‌کنید. زنگ‌های هشدار کاری به سایلنت بودن و نبودن گوشی ندارد و با تمام قوا پخش می‌شود و به‌راحتی گوشی خود را می‌یابید.

البته برای عمل کردن بسیاری از این فرمان‌ها، لازم است سارق گوشی یک مقدار بی‌حواس بوده و به اینترنت متصل شود. در غیر این صورت، می‌توانید قسمت SMS را باز کنید. در این بخش، فرمان‌هایی را در قالب متن می‌بینید که می‌توانید به صورت پیامک برای گوشی خود ارسال کنید. ابتدا باید در قسمت SMS allow، شماره خطی که مجاز به ارسال فرامین هست را وارد کنید. البته با تعیین SMS pincode هم قادرید این فرصت را برای هر خط دیگری مهیا کنید. فقط کافی است پین کد مشخص شده را پس از عبارت androidlost در خلال متن بیاورید.

فرامین موجود، مواردی مانند ارسال وضعیت گوشی (status)، فعالسازی هشدار و ویبره، ضبط صدا، فعالسازی اتصال اینترنت دیتا یا وای‌فای و غیرفعال کردنشان و موارد متعدد دیگر را در بر می‌گیرد. شاید هم بد نباشد یک پیام برای کسی که گوشیتان را پیدا کرده، بفرستید. اگر احساس کنید به محل مفقود شدن گوشی نزدیک هستید و از سرقت نشدن آن مطمئنید، این قابلیت هم به کارتان می‌آید.

از اینجا آغاز کنید

نرم‌افزار Lost Android را دانلود کنید. دقت داشته باشید که برای اجتناب از جلب توجه (مخصوصا فرد سارق) آیکون این نرم‌افزار با نام Personal Notes پدیدار خواهد شد. پس از باز کردن نرم‌افزار، به طور خودکار با ایمیل پیش‌فرض دستگاه در آن ثبت‌نام خواهید کرد.

البته برای اطمینان از انجام نام‌نویسی، می‌توانید از بالا، سمت چپ محیط نرم‌افزار، دکمه سه خط یا منوی ساندویچی را لمس کرده و گزینه Advanced را انتخاب کنید. سپس، دکمه Re register at Google را بزنید. از این به بعد می‌توانید گوشی خود را از راه دور کنترل کنید.

اگر می‌خواهید از قابلیت قفل یا پاک کردن اطلاعات حافظه گوشی خود از راه‌دور استفاده کنید، باید گزینه مخصوص به آنها یعنی Request Administrator Rights را فعال کنید. فعال کردن این گزینه به نرم‌افزار، دسترسی سیستمی می‌دهد. اگر دلتان نمی‌خواهد چنین دسترسی مستقیمی را به یک نرم‌افزار بدهید، باید روی آنها چشم بسته و فقط گزینه Exit را بزنید.

قابلیت‌های پولی این نرم‌افزار هم در نوع خود جالب هستند. از بین آنها می‌توان به «جست‌وجوی لیست مخاطبان» و «اجرای نرم‌افزارهای دیگر از راه دور» اشاره کرد. البته این گزینه‌ها کمی زیادی لوکس به نظر می‌آیند و بدون آنها نیز چیزی از دست نمی‌دهید.

دریافت پیام‌ها و تماس‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌های خوبی این نرم‌افزار این است که می‌توانید ده پیامک آخرتان را به ایمیل خود فوروارد کنید. اگر هم با کلیدهای فورواردسازی اپراتور خود آشنا باشید، بسادگی می‌توانید پیام‌ها و تماس‌هایتان را به یک خط دیگر ارسال کنید. قطعا در صورتی که پیش از گم شدن گوشی، دیدار یا اتفاقی مهم پیش رو داشته باشید، این قابلیت به دردتان می‌خورد.

قفل و پاک کردن محتویات گوشی

سینمایی‌ترین قابلیت این نرم‌افزار، قفل و پاک کردن محتویات گوشی از راه دور است. البته نکته اینجاست که این قابلیت به دسترسی مدیریتی یا administrator rights نیاز دارد. باید ببینید حاضرید به کدام اعتماد کنید: به فرد یا افرادی که گوشی شما را پیدا یا سرقت کرده‌اند یا نرم‌افزاری که هر کس با دسترسی به شناسه ورود گوگل شما قادر است گوشی‌تان را از طریقش کنترل کند. این تصمیمی است که به هر حال باید قبل از مفقود شدن گوشی خود بگیرید!

سامان هاشمی

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها