روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی:

جریمه 3 میلیارد ریالی برای نگهداری تلفن همراه قاچاق

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اعلام آماده شدن زیرساخت های مربوط به اجرای طرح ریجستری گوشی های موبایل افزود با اجرای این طرح از تیر ماه گوشی های قاچاق از شبکه مخابراتی حذف خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۵۱
از تیر ماه گوشی های قاچاق قابل استفاده نخواهند بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کلیک، قاسم خورشیدی با بیان اینکه اجرای این پروژه از طریق مناقصه، به بخش خصوصی واگذار شده است، اذعان کرد هدف از پروژه ثبت و شناسنامه دار کردن گوشی های همراه (ریجستری)، ساماندهی بازار تلفن همراه کشور در سه حوزه گمرک، وزارت صنعت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد.
وی با اعلام این موضوع که زیرساخت های اجرای این پروژه از سوی وزارت ارتباطات آماده شده و شرکت هایی که قرار است در اجرا و پشیبانی فنی آن همکاری داشته باشند مشخص شده است افزود:
قرارداد وزارت ارتباطات با این شرکت ها، به مرحله نهایی رسیده و براساس پیش بینی های صورت گرفته مطابق با نظر وزیر محترم ارتباطات، این پروژه از تیر ماه امسال به طور کامل در سراسر کشور به بهره برداری خواهد رسید.
خورشیدی با اشاره به اینکه شرکت های طرف قرار داد در حوزه نرم افزار و خدمات الکترونیکی فعال هستند، افزود:
مجموع پروژه شناسه دار کردن گوشی های موبایل در سه سامانه مستقل گمرک، وزارت صنعت و وزارت ارتباطات به صورت جداگانه پیگیری می شود در نهایت هر یک از این سامانه ها در هر سه حوزه باید در شرایط ایده آل قرار گیرند تا امکان اجرای پروژه به صورت کامل وجود داشته باشد. هر یک از از این سامانه ها به وسیله یک کد مشترک با هم در ارتباط خواهند بود و این ارتباط باعث خواهد شد که از اول تیر ماه، گوشی هایی که از راه قاچاق وارد کشور شده و شماره سریال آن ها در سامانه گمرک ثبت نشده است، در صورت ورود به شبکه ارتباطی کشور امکان دریافت خدمات سیم کارت از اپراتورهای موبایل را نداشته باشند.
قابل ذکر است که از آذر ماه سال ۹۴ واردکنندگان گوشی های همراه موظف شده اند که شماره سریال تمامی گوشی هایی را که وارد کشور کرده اند در سامانه گمرک کشور ثبت نمایند.
چناچه شماره سریال گوشی هایی که وارد کشور شده در سایت گمرک ثبت نشده باشد قاچاق محسوب شده و امکان فعالسازی در شبکه مخابراتی کشور را نخواهند داشت.
خورشیدی به این موضوع اشاره کرد که این طرح مربوط به گوشی هایی می باشد که از اول تیر ماه برای نخستین بار مورد استفاده قرار میگیرد و سیم کارت برای اولین بار داخل آن قرار میگیرد. در صورتی که گوشی شما طبق این طرح جزء موارد قاچاق محسوب شد میتوانید با پرداخت حقوق و عوارض در سامانه مشکل به وجود آمده را برطرف کرده و سریال گوشی خود را ثبت نمایید.
وی با بیان اینکه با این روش ارتباط خوبی میان سامانه گمرک و سامانه وزارت صنعت و معدن با سامانه رگولاتوری برقرار شده است، گفت:
تمامی اطلاعات و دیتای مربوط به گمرک و معاملات گوشی های موبایل، در سامانه مربوط به وزارت صنعت نیز ثبت می شود و در صورتی که هر کس بخواهد گوشی خود را در شبکه مخابراتی کشور فعال کند، به صورت خودکار و در کسری از ثانیه از سوی سامانه رگولاتوری از سامانه وزارت صنعت استعلام می شود.
خورشیدی در ادامه گفت: باید تاکید داشت که امکان جعل و هک اطلاعات این سامانه، با وجود ۳ شناسه با قابلیت یک کد یکتا، کاملا غیر ممکن است. این امکان سبب شده است که مشکلاتی که راجع به ریجستری گوشی های همراه پیش آمده بود و شناسه گوشی ها قابل جعل بود، به طور کامل برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها