یک شرکت نوپا به نام Lyrebird که واقع در مونترال کاناداست موفق به توسعه فناوری جدیدی شده که تقلید صدا را به راحتی ممکن می‌سازد.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۲۶
تقلید صدای تمامی افراد  تنها پس از یک دقیقه تمرین

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، یک شرکت نوپا به نام Lyrebird که واقع در مونترال کاناداست موفق به توسعه فناوری جدیدی شده که تقلید صدا را به راحتی ممکن می‌سازد. این شرکت در واقع در حال توسعه فناوری‌های تلفیق صدای جدیدی است که یکی از قابلیت‌های آن امکان کپی کردن صدای سایر افراد مبتنی بر داده‌های بسیار محدود است.

نتایج بررسی‌های محققان این شرکت نشان می‌دهد که تنها یک دقیقه از صدای ضبط شده افراد حاوی حجم زیادی از DNA صدای آنهاست. این فناوری می‌تواند با استفاده از داده‌های محدود یک صدای جدید را یاد بگیرد زیرا الگوی مورد استفاده آن می‌تواند شباهت‌های صدای جدیدی که در حال گوش دادن به آن است را با صداهایی که پیش از این با آنها آشنایی داشت مقایسه کند. به این ترتیب این فناوری می‌تواند متغییرهایی که موجب تفاوت داشتن یک صدا با صداهای دیگر می‌شود را شناسایی کند.

این تیم از هفته جاری فناوری جدید خود را به صورت عمومی معرفی کرده است و از سوی شرکت‌های مختلف پیشنهادی زیادی را برای استفاده از این فناوری به روش‌های مختلف دریافت کرده است. برای مثال برخی از شرکت‌ها دوست دارند به مشتریان خود امکان دهند که کتاب‌های صوتی را با صدای افراد مشهور یا حتی اعضای خانواده خود بشنوند.

این فناوری برای شرکت‌های پزشکی نیز بسیار کارآمد است. اگر افرادی که دچار مشکلات صوتی شده‌اند به نمونه‌های ضبط شده از صدای خود پیش از آسیب دیدگی دسترسی داشته باشند، می‌توانند صداهای که با استفاده از تجهیزات پزشکی برای آنها تولید می‌شود را به الگوی صدایی قبلی خود نزدیک تر کنند.

یکی دیگر از کاربری‌های جالب این فناوری در صنعت بازی‌های ویدیویی است. شرکت‌ها می‌توانند به کمک این فناوری به کاراکتر‌های درون بازی امکان دهند تا با صدای شخصی که در حال انجام بازی است، حرف بزنند.

کاربری‌های این فناوری بی شمار و جالب است و به همین دلیل اکنون 10 هزار نفر درخواست کرده‌اند که در زمان عرصه نسخه‌ بتای این فناوری با خبر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها