در سال 2017، تغییرات زیادی را در طراحی گوشی های هوشمند شاهد بودیم. برای نمونه می توان به شرکت های سامسونگ و ال جی اشاره کرد که از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صفحه نمایش گوشی های جدید خود به نام های گلکسی اس 8 و جی 6 استفاده کردند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۰۳
عینک‌های هوشمند به زودی جایگزین گوشی‌های موبایل خواهند شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، بازار گوشی های هوشمند در سال 2017، تغییرات زیادی را در طراحی گوشی های هوشمند شاهد بود. برای نمونه می توان به شرکت های سامسونگ و ال جی اشاره کرد که از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صفحه نمایش گوشی های جدید خود به نام های گلکسی اس 8 و جی 6 استفاده کردند و محصولاتی با حداقل حاشیه نمایشگر و نسبت ابعاد جدیدی را روانه بازار کردند.

اما علی رغم این جذابیت ها، مایکل آبراش، از مدیران ارشد کمپانی فیس بوک در بخش تحقیاتی آکیولس، اعتقاد دیگری دارد و عنوان کرد که در کمتر از 5 سال آینده بازار ارتباطات از راه دور، دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد و به سمت استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده حرکت خواهد کرد به طوری که عینک های هوشمند جایگزین اسمارت فون های موجود در بازار می شوند.

در حال حاضر، چندین شرکت فعال در حوزه تکنولوژی، اقداماتی را در زمینه توسعه فناوری عینک های هوشمند انجام داده اند که از میان آن ها می توان به طرح مفهومی گوگل گلس اشاره کرد که البته فعلاً این پروژه در حالت سکون قرار دارد و بنابه دلایل مختلفی از قبیل فنی و حفظ حریم شخصی کاربران، متوقف شده است. اما با این حال، این محصول توانست راه را برای سایر کمپانی ها برای قدم نهادن در این عرصه هموار کند.

در این شرکت مایکروسافت نیز در زمینه تکنولوژی واقعیت افزوده، کارهای را در دست اقدام دارد که هولولنز یکی از دستاوردهای مهندسان این شرکت در این زمینه محسوب می شود. هدستی که اگرچه توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده اما حجم زیاد و اندازه بزرگ آن، مانع از تسلط آن بر گوشی های هوشمند خواهد شد.

به گفته آبراش، تکنولوژی واقعیت افزوده در سال های آغازین توسعه خود به سر می برد و همانند بسیاری از فناوری های موجود، نیازمند زمان بیشتری برای توسعه و عرضه به بازار است. از این رو، پیش بینی می شود که در طی 20 الی 30 سال آینده، دیگر کسی را نخواهید دید که با یک گوشی هوشمند در حال کار کردن باشد، بلکه در عوض، استفاده از عینک های هوشمند رایج و در میان انسان ها مرسوم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها