گروه شورای المپیک آسیا موسوم به OCA در بیانیه‌ای جدید اعلام کرده است که قصد دارد ورزش‌های الکترونیکی (E-Sports) را وارد مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ که در شهر هانگزو کشور چین برگزار می‌شود کند. با تک‌شات و جزئیات بیشتر در ادامه همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۶۵
حضور ورزش‌های الکترونیکی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ چین

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، با این‌که از قبل می‌دانستیم در مسابقات آسیایی سال ۲۰۱۸ شهر جاکارتا کشور اندونزی قرار است بازی‌های رقابتی حضور داشته باشند، اما حال به تازگی تایید شده است که این دسته از بازی‌های ویدیویی، قرار است در مسابقات سال ۲۰۲۲ هم حضور داشته باشند. جالب است بدانید که بازی‌های ویدیویی رقابتی قرار است نخستین بار در جریان مسابقات AIMAG در کشور ترکمنستان به نمایش در آیند.

در کنار بازی FIFA 2017، گیمرهایی که بتوانند خود را به سالن برگزاری AIMAG امسال برسانند، خواهند توانست با یکدیگر در چندین بازی سبک‌های MOBA و RTA - که هنوز اسم آن‌ها مشخص نشده - به رقابت بپردازند.

گفتنی است که بستن قرارداد همکاری بین کمپانی Alisports و شورای المپیک آسیا، بانی اصلی حضور بازی‌های ویدیویی در مسابقات سال ۲۰۲۲ چین شده است.

جالب است بدانید که ورزش‌های الکترونیکی موفق شدند در سال ۲۰۱۶ میلادی مبلغی بالغ بر ۴۹۳ میلیون دلار درآمد کسب کنند و حدودا ۳۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان مخاطب به دست آورند. پیش‌بینی تحلیلگران می‌رساند که درآمد ورزش‌های الکترونیکی قرار است در ۲۰۱۷ به ۶۹۶ میلین دلار برسد که ۱۵ درصد این رقم، مختص به کشور چین خواهد بود. سال گذشته به قهرمان مسابقات ورزش‌های الکترونیکیِ League of Legends World Championship جایزه‌ی ۱ میلیون دلاری اهدا شد.

در حالی که میلیون‌ها بیننده، این رقابت‌ها را به صورت آنلاین مشاهده می‌کنند، بسیاری از افراد هم هستند که خودشان به محل برگزاری مسابقات می‌روند و از نزدیک به تماشای رقابت ها می‌پردازند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۰ هزار نفر در فینال مسابقات Legends World Championship - که در سئول برگزار شد - حضور پیدا کرده بودند.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها