مایکروسافت قصد دارد با ارائه به روز رسانی بعدی برای ویندوز ۱۰، قابلیت تب بندی را به این سیستم عامل اضافه کند. این قابلیت امکان جا به جایی سریع و آسان میان پنجره های مختلف هر نرم افزار را فراهم می کند.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۱۶
سر انجام تب ها به ویندوز ۱۰ می آیند!

به گزارش جام جم آنلاین، پس از عرضه به روز رسانی Creators ویندوز ۱۰ برای عموم، اکنون مایکروسافت به دنبال افزودن قابلیت های جدید به Redstone 3، به روز رسانی بعدی و مهم تر ویندوز ۱۰ است. یک گزارش جدید حاکی از آن است که این شرکت در حال انجام آزمایشاتی برای “تب” بندی کردن ویندوز است.

این ویژگی که کارکنان مایکروسافت آن را Tabbed shell (پوسته تب بندی شده) می خوانند، بخش هایی مثل File Explorer، نرم افزار ها و سایر قسمت های ویندوز را به صورت تب بندی شده نمایش می دهد. در واقع این ویژگی کارکردی مشابه با تب ها در مرورگر ها داشته و صفحات مختلف در سربرگ های متعدد در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
آیا ویندوز ۱۰ تب بندی می شود؟

گزارش منتشر شده توسط سایت Windows Central بیانگر آن است که سر انجام ردموندی ها تصمیم به اضافه کردن تب به اپلیکیشن های ویندوز ۱۰، از جمله File Explorer گرفته اند. به گفته منابع آگاه، قابلیت Tabbed Shell در سطح خود سیستم عامل پیاده سازی می شود و لازم نیست سازندگان نرم افزار ها آن را به صورت جداگانه در محصولات خود بگنجانند.

این قابلیت در تمامی نرم افزار های ویندوز ۱۰ از جمله UWP و win32 قابل استفاده خواهد بود. رابط کاربری این ویژگی می تواند به مرورگر Edge شباهت داشته باشد. شما می توانید در بالای هر پنجره تعدادی تب را مشاهده کرده و با استفاده از آن ها بین بخش های مختلف یک اپلیکیشن یا پوشه های خود در File Explorer جا به جا شوید.

همان طور که گفته شد، توسعه دهندگان بدون نیاز به انجام هیچ کار اضافه می توانند از مزایای این قابلیت بهره مند شوند.

اگر اپلیکیشن ساخته شده دارای نوار عنوان باشد، می تواند به خوبی از Tabbed Shell استفاده نماید.

همچنین مایکروسافت API این قابلیت را نیز در اختیار توسعه دهندگان علاقه مند قرار می دهد تا در صورت نیاز برنامه های خود را با Tabbed Shell یکپارچه سازی کرده و کنترل بیشتری بر تب ها را در برنامه خود فراهم کنند.

قابلیت Tabbed Shell جا به جایی میان فایل های مختلف Word و پوشه های موجود در File Explorer را برای کاربران آسان تر کرده و انتقال میان صفحات را به سادگی مرورگر ها می کند.

فعلا مایکروسافت در حال آزمایش این قابلیت جدید بوده و ممکن است شاهد ارائه آن در به روز رسانی Redstone 3 یا Redstone 4 باشیم.

این قابلیت نیز مثل هزاران قابلیت دیگر ممکن است به دست فراموشی سپرده شده و هیچ گاه راه به ویندوز باز نکند، ولی مسلما کاربران از وجود چنین ویژگی مفیدی در ویندوز خوشحال خواهند شد. این قابلیت می تواند نحوه کار ما با ویندوز را به صورت اساسی متحول نماید.

گزارشات قبلی بیانگر آن است که به روز رسانی Redstone 3 در پاییز سال ۲۰۱۷ منتشر شده و بر خلاف به روز رسانی Creators، شاهد بهبود های زیاد در بخش طراحی و قابلیت ها خواهد بود. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، قادر خواهیم بود تا قابلیت Tabbed Shell ویندوز ۱۰ را در نسخه آزمایشی این سیستم عامل در ماه آینده مشاهده کنیم و در آن زمان به اطلاعات بیشتری دست خواهیم یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mahin
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
این قابلیت نیز مثل هزاران قابلیت دیگر ممكن است به دست فراموشی سپرده شده و هیچ گاه راه به ویندوز باز نكند، ولی مسلما كاربران از وجود چنین ویژگی مفیدی در ویندوز خوشحال خواهند شد. این قابلیت می تواند نحوه كار ما با ویندوز را به صورت اساسی متحول نماید.
گزارشات قبلی بیانگر آن است كه به روز رسانی Redstone 3 در پاییز سال ۲۰۱۷ منتشر شده و بر خلاف به روز رسانی Creators، شاهد بهبود های زیاد در بخش طراحی و قابلیت ها خواهد بود. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، قادر خواهیم بود تا قابلیت Tabbed Shell ویندوز ۱۰ را در نسخه آزمایشی این سیستم عامل در ماه آینده مشاهده كنیم و در آن زمان به اطلاعات بیشتری دست خواهیم یافت.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها