همه ما به خوبی می دانیم که چه قدر زندگی هایمان به اینترنت و مهم ترین دستگاه متصل به آن یعنی گوشی هوشمند وابسته شده است. تا حدی که در هر شرایطی باید گوشی های هوشمندمان را همراه داشته باشیم و بسیاری از کارهایی که پیش تر امکان انجامشان میسر نبود را اکنون به سادگی با اسمارت فون ها انجام می دهیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۵۶
نوجوانان آمریکایی برای ترک اعتیاد به گوشی هوشمند به مراکز درمانی می‌روند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، کارهای رایجی که با گوشی های هوشمند می توان انجام داد عبارتند از: چک کردن شبکه های اجتماعی، خواندن اخبار، مرور وبسایت ها، تماشا کردن ویدیو و فیلم، انجام بازی، یادگیری آشپزی، کنترل وسایل خانه و استفاده برای تجربه واقعیت مجازی.

اگر برای شما سخت است که گوشیتان را دقایقی کنار بگذارید، بد نیست با این واقعیت کنار بیایید که شما به دستگاه هوشمندتان معتاد شده اید. در آمریکا این مشکل آن قدر زیاد و جدی شده که حتی گریبان گیر کودکان 13 ساله هم شده و آن هایی که به گوشی های هوشمندشان وابستگی شدید دارند به مراکزی تحت عنوان “smartphone rehab” فرستاده می شوند تا مدتی را بدون گوشی طی کنند و بتوانند به حالت عادی زندگیشان برگردند.

یک مرکز درمانی در سیاتل، شروع به ارایه برنامه های سخت ترک اعتیاد به گوشی کرده و از نوجوانانی که نمی توانند خودشان را در برابر تکنولوژی کنترل کنند، می خواهد تا با مراجعه به آن و انجام برنامه ها فرآیند بهبودی و ترک وابستگی به گوشی را طی کنند.

هیلادی کش، موسس Restart Life Centre دلیل اعتیاد نوجوانان و کودکان به گوشی هوشمند را این طور عنوان می کند: این دستگاه ها غریزه طبیعی کودکان برای کشف اتفاقات اجتماعی و تعاملات را برطرف می کنند و همین امر موجب وابستگی شدید آن ها به تکنولوژی شده است. بهتر است تا با آن ها در خصوص خوبی ها و بدی های تکنولوژی صحبت کرد و از تاثیر آن بر روی زندگی، روابط ، خواب و فعالیت های دیگر سخن گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها