در این مطلب سعی شده تا گزیده ای از مهم ترین اخبار اخیر دنیای فناوری را که هر مخاطبی باید از آنها آگاهی پیدا کند جمع آوری کنیم. در ادامه به ۱۰ خبر جنجالی روز های اخیر در دنیای فناوری شاره خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۶۶
مروری سریع بر مهمترین اخبار دنیای فناوری در هفته گذشته

به گزارش جام جم آنلاین، همانطور که می دانید شرکت مخابراتی Verizon به زودی ساز و کار حقوقی خرید شرکت Yahoo را به پایان خواهند رساند و پس از آن Verizon قصد دارد تا شرکت AOL را با زیر مجموعه جدید خود و یا Yahoo ادغام کند،پس از این ادغام مجموعه جدید نامی جدید نیاز خواهد داشت که طبق گمانه زنی های سایت خبری Business Insider نام انتخاب شده برای آن Oath حواهد بود.
شرکت فیسبوک قصد دارد تا پروژه ای ۱۴ میلیون دلاری را برای جلوگیری از پراکنده شدن اخبار دروغین در دنیای مجازی به راه بیاندازد،گفته می شود که شرکت هایی چون Ford و Mozilla در این پروژه با فیسبوک همکاری خواهند کرد.
آمار ها نشان می دهد که از میان برنامه های چند رسانه ای شرکت آمازون،برنامه های تلویزونی The Grand Tour و The man in the high castle توانسته اند تا بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دهند،بنا بر گفته آقای روی پرایس،مدیر استودیوی آمازون این دو برنامه از مهم ترین ابزار های شرکت آمازون برای استراتژی مدیران آن که تسخیر دنیای محتوای چند رسانه ای می باشد هستند.
گوگل قصد دارد تا از فناوری یادگیری ماشینی خود برای شناسایی مشکلات به وجود آمده در حوزه تبلیغات اینترنتی استفاده کند،بر طبق آخرین آمار ها مشکلات مذکور باعث شده اند تا چیزی در حدود ۲۵۰ برند تبلیغات اینترنتی خود را بر روی شبکه Youtube و نیز سرویس گوگل دیسپلی متوقف کنند.
دپارتمان Waymo که هدفش تحقیق و توسعه خودروهای خودران بوده و نیز یکی از زیر مجموعه های شرکت آلفابت می باشد(شرکتی که گوگل یکی از زیر مجموعه های آن است)شرکت اوبر را به سرپیچی از دستور دادگاه متهم کرده است،در نامه ای که شرکت Waymo برای دادگاه نوشته تیم حقوقی این شرکت می گویند که شرکت اوبر به طور آگاهانه از دستور دادگاه مبنی بر احراز ۱۴۰۰۰ سند حقوقی و دیگر فاکتور های قید شده در دستور دادگاه سر باز زده است.
طبق متن شکایت حقوقی شرکت گوگل که به دادگاه ارائه شده است،گوگل گفته که کارمند ارشد دپارتمان تحقیق و توسعه خودرو های خودرانش و یا آقای انتونی لواندوسکی به هنگام تاسیس شرکتی به نام Otto که در زمینه ساخت خودرو های خودران فعالیت خواهد داشت به طور غیر قانونی ۱۲۰ میلیون دلار بدست آورده است،موضوع وقتی جالب تر می شود که رقیب سرسخت شرکت گوگل در حوزه تولید خودرو های خودران و یا شرکت اوبر شرکت Otto را خریداری کرده است.
یکی از طراحان کهنه کار شرکت اپل به نام کریستوفر استرینگر در حال جدایی از اهالی کوپرتینو می باشد،بنا به گزارش های دریافتی هنوز مشخص نیست که آقای استرینگر پس از جدایی از مجموعه اپل قصد همکاری با چه شرکتی را دارد؛خبر جدایی استرینگر از اپل در حالی منتشر شده که هنوز یک سال هم از جدایی طراح قدیمی این شرکت و یا دنی کوستر نمی گذرد،آقای کوستر هم اکنون با شرکت گوپرو همکاری می کند.
شرکت اپل سری جدیدی از هدفون های برند Beats را در فروشگاه های خود در دسترس علاقه مندان به خرید آن قرار داده است.
بیش از یک میلیون کاربر سایت Reddit رقابت عظیم آنلاینی را به راه انداخته اند که هدف نهایی اش تولید اثر هنری بی سابقه ای است،این اثر هنری ۱۶ میلیون پیکسل خواهد داشت.
فیسبوک در حال کار بر روی تولید News Feed دیگری است،گفته می شود که در این News Feed جدید که در کنار News Feed قبلی کار خواهد کرد،کاربر هیچ گونه پستی از دوستان خود مشاهده نخواهد کرد و در آن فقط ویدئو ها و پست هایی نشان داده می شود که نحوه انتخاب آنان هم با توجه به محتوایی است که فیسبوک تشخیص داده که شما به آنها علاقه دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها