کنسول جدید شرکت مایکروسافت، یعنی ایکس‌باکس اسکورپیو، هنوز وارد بازار نشده و حتی نام رسمی آن نیز مشخص نشده است، با این حال اما به نظر می‌رسد که شرکت نامبرده به فکر این است که بعد از این کنسول چه چیزی را به بازار عرضه کند. این مهم در جریان مصاحبه‌ی وب‌سایت «Gamasutra» با رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، یعنی فیل اسپنسر، بدست آمده است؛ جایی که وب‌سایت مذکور موفق شده نخستین کیت‌های توسعه‌ی این سخت‌افزار قدرتمند را ببیند.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۹۵
مایکروسافت به جانشین ایکس‌باکس اسکورپیو می‌اندیشد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گیمفا،‌ فیل اسپنسر در این مصاحبه توضیح داد که کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو منجر به تغییر وضعیت بازار کنسول‌ها خواهد شد و هنوز فرصت زیادی برای سرمایه‌گذاری بر روی برند ایکس‌باکس وجود دارد. اسپنسر در این خصوص گفت:

من باور قوی‌ای به این کنسول و آن معنی‌ای که این دستگاه در اتاق خانه‌ام و زیر تلویزیونم می‌دهد، دارم.

او در ادامه در خصوص توجه شرکت مایکروسافت به بازار کنسول‌ها توضیح داد و اعلام کرد که آن‌ها از هم‌اکنون به این فکر می‌کنند که چه چیزی (کنسول) در آینده به بازار عرضه خواهد شد. وی بیان داشت:

من این را گفته‌ام و این درست است. برنامه‌ریزی برای اینکه پس از ایکس‌باکس اسکورپیو چه چیزی به بازار کنسول‌ها عرضه شود، در حال حاضر در جریان است. شما باید به آن فکر کنید. همانند این که، بعدی چیست؟ ما – من – به بازار کنسول‌ها متعهد هستیم. ما فکر می‌کنیم که این خیلی مهم است.

ممکن است که برخی این تصمیم شرکت مایکروسافت و تصمیم‌گیری سریع در خصوص جانشین بعدی کنسول‌های خانواده‌ی ایکس‌باکس را بد قلمداد کنند. اگرچه فیل اسپنسر در خصوص فرآیند و برنامه‌های شرکت مایکروسافت توضیح داده است. تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کند و اگر یک شرکت به آینده فکر نکند، ممکن است که در ادامه با شکست مواجه گردد. اگرچه این مهم تعهد شرکت مایکروسافت را به بازار کنسول‌های بازی‌های ویدئویی نشان می‌دهد؛ حتی با وجود تمرکز زیاد این شرکت در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی رایانه‌های شخصی و تلاش آن‌ها برای انتشار بازی‌های کنسولی برای این پلتفرم.

کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو یک جهش بزرگ در خانواده‌ی کنسول‌های ایکس‌باکس شمرده می‌شود و نشان دهنده‌ی یک تغییر بزرگ برای این برند است. گفته می‌شود که شرکت مایکروسافت دیگر تا آغاز نسل بعدی، کنسول جدیدی به بازار عرضه نخواهد کرد. با این وجود، دو کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس اسکورپیو یک جهش عظیم به وضعیت فعلی کنسول‌های بازی‌های ویدئویی دادند و سعی در تغییر مفهوم «نسل» در کنسول‌های مرتبط با بازی‌های ویدئویی دارند.

در راستای دیگر اخبار مرتبط با کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو، به صورت رسمی تائید شد که این کنسول از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی خواهد کرد. همچنین شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که بازی‌های زیادی برای این سخت‌افزار در دست ساخت و توسعه قرار دارند و این شرکت به خواسته‌ی طرفداران توجه می‌کند. از سوی دیگر، Lewis Ward، ادعا کرده است که ایکس‌باکس اسکورپیو با قیمت ۷۰۰ دلاری به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که تا برگزاری رویداد E3 2017 جزئیات بیشتری پیرامون قیمت و تاریخ انتشار این کنسول بدست آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها