رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

مازندران با کمبود فضای اداری روبرو است

طراحان شرکت معماری زها حدید موفق شده اند با استفاده از یک چاپگر سه بعدی و یک نوار پلاستیکی به طول ۷ کیلومتر، یک سازه کوچک ایجاد کنند که با الگوی واقعا پیچیده ای طراحی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۹۷
ساخت یک سازه با استفاده از چاپگر سه بعدی و یک نوار پلاستیکی هفت کیلومتری

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت معماری زها حدید همیشه به دنبال استفاده از ایده های نو بوده است و حالا هم طراحان این شرکت قصد دارند از فناوری چاپ سه بعدی برای خلق آثار منحصر به فرد استفاده کنند. آن ها در نمایشگاه Milan Design Week که هنوز در حال برگزاری است، از یک سازه کوچک که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ایجاد شده است، رونمایی کردند.

این سازه Thallus نام دارد و نام آن از نام یونانی یک گیاه است گرفته شده است که همانند جلبک فاقد برگ و ساقه است. طراحی و ساخت این سازه بخشی از پروژه شرکت برای استفاده از ربات و کامپیوتر در طراحی است. این سازه توسط گروه تحقیقاتی طراحی کامپیوتری Computational Design یا ZHA CoDe طراحی و ساخته شده است. در ساخت این سازه، از یک چاپگر سه بعدی متشکل از شش محور و همچنین یک نوار پلاستیک ۷ کیلومتری که با ماده پلی لاکتیک تهیه شده است، استفاده شده است. این سازه که شکل ظاهری آن همانند یک برگ است، به صورت یک تکه ساخته شده است و حلقه هایی با یک الگوی کاملا پیچیده که واقعاً تاثیرگذار است، نیز در آن ایجاد شده است.

مسئولان این شرکت اذعان کردند که این سازه یکی از پروژه های گروه تحقیقاتی ZAHa CoDe است و هدف اعضای این گروه تحقیقاتی طراحی اشکال هندسی با بهره گیری از طراحی کامپیوتری است.

سازه Thallusهمانند کفش هایی که توسط این شرکت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تهیه شده اند، در مقیاس کوچکی ایجاد شده است؛ اما نقطه آغازی برای طراحی یک ساختمان کامل با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی است. احتمالا در آینده ساختمانی شبیه به ساختمان Office of the Future که یک ساختمان اداری در دوبی است، توسط شرکت مذکور طراحی و ساخته خواهد شد. این ایده، ایده دور از ذهنی به نظر نمی رسد و از سویی دیگر پاتریک شوماخر، رئیس شرکت هم به بهره گیری از فناوری های نوین در طراحی، علاقه مند است.

ساختمان Office of the Future

همچین طراحان شرکت معماری زها حدید یک فضای طراحی شده تحت عنوان Unconfined را نیز در حال حاضر در نمایشگاه Milan Design Week در معرض نمایشگاه قرار داده اند. این فضا که با استفاده از هنر دیجیتالی ایجاد شده است، با الهام از شکل، رنگ و مواد به کار رفته در جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، طراحی شده است و به نوعی در آن داستان طراحی این دو گوشی برای بازدیدکنندگان روایت می شود.

در محیط این فضا صفحه نمایش های خمیده ای وجود دارند که معلق هستند. همچنین در این فضا طرح های گرافیکی زیبایی از جدیدترین پرچمداران سامسونگ بر روی صفحه نمایش های بزرگی که بازدیدکنندگان را احاطه کرده اند، نمایش داده می شوند و بازدیدکنندگان مبهوت دنیای دیجیتالی اطراف خود می شوند. پس از آن بازدیدکنندگان وارد قسمت دوم این فضای دیجیتالی می شوند و در آن قسمت با ویژگی های مبتکرانه این دو گوشی آشنا خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها