چندی پیش، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن، یکی از قوانین مصوب کمیسیسون ارتباطات فدرال (FCC) این کشور در زمان دولت اوباما را لغو می کرد. قانونی که در آن بر حمایت و حفاظت از حریم شخصی و خصوصی کاربران تاکید می شد و اگر ارایه دهندگان خدمات اینترنتی و یا همان ISPهای این کشور قصد فروش اطلاعات حاصل از وب‌گردی کاربران را داشتند، می بایست در گام نخست این اجازه را از کاربر دریافت می کردند.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۶۳
ارایه دهندگان خدمات اینترنتی در آمریکا: اطلاعات حاصل از وب‌گردی کاربرانمان را نخواهیم فروخت!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شا‌ت، حال بر اساس قطعنامه جدید، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی آمریکا می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی، اطلاعات جمع‌آوری شده از فعالیت کاربران در فضای وب را به سازمان های درخواست کننده بفروشند. اقدامی که مصداق بارز نقض حریم خصوصی کاربران تلقی می شود، اما خوشبختانه برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی آمریکا همانند کام کست، اِی تی اند تی و ورایزن اعلام کرده اند که از این قطعنامه تبعیت نخواهند کرد.

جرارد لوییس، از مدیران ارشد کمپانی کام کست در این رابطه عنوان کرد:

ما هرگز اقدام به فروش تاریخچه وب گردی کاربران خود نخواهیم کرد. ما حتی قبل از آن که FCC هم قانونی را در زمان اوباما در این رابطه به تصویب رساند، این کار را انجام نمی دادیم و اکنون نیز هیچ تصمیم برای عملی کردن چنین طرحی نداریم.

ریچارد یانگ، سخنگوی ورایزن نیز تاکید کرد که این شرکت هرگز اطلاعات کاربران خود را نفروخته و در آینده نیز دست به چنین اقدامی نخواهد زد. و بالاخره، شرکت اِی تی اند تی نیز افزود "ما به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اطلاعات کاربران خود را در اختیار سایر افراد قرار نخواهیم داد."

در مجموع، می توان این چنین پیش بینی کرد که اگر چه با این قطعنامه جدید، فروش اطلاعات حاصل از وب گردی کاربران دیگر نیازی به اجازه آن ها ندارد، اما ارایه دهندگان خدمات اینترنتی آمریکا این اطمینان را به کاربران می دهند که از اطلاعات آن ها به شدت محافظت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها