بازی ایرانی «خاله قزی» از تجربه موفق در سبک سکوبازی است که ابتدا برای پلتفرم پی‌سی و پس از آن برای گوشی‌های هوشمند در بازار عرضه شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۶۱
هیجان در بازی ایرانی خاله قزی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، یکسال پیش‌تر و در پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران بود که شرکت جوان «آنو رسانه هنر» توانست با بازی «خاله قزی» غزال‌های زرین جشنواره را درو کند و به ‌عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های رایانه‌ای ایرانی برای رایانه‌های شخصی شناخته شود. این بازی نه فقط در محافل تخصصی و جشنواره که بعدها در بازار هم توانست مورد توجه گیمرها قرار بگیرد و اسم و رسمی در میان بازی‌بازها پیدا کند!

تیم تولید این بازی اما از ابتدا طرحی بلندمدت برای پروبال دادن به کاراکتر جذاب «خاله قزی» در بازار صنایع فرهنگی در سر داشتند و بر مبنای همین ایده هم یکسال بعد نسخه مبایلی‌ای از این بازی با عنوان «خاله قزی دونده» را به جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران عرضه کردند.

نسخه مختص پلتفرم پی‌سی بازی «خاله قزی» داستان روستایی را روایت می‌کرد که روزی تمام بچه‌های آن توسط نیرویی شر ناپدید می‌شوند. حال بازیکن در نقش خاله‌ قزی ۱۱۹ ساله برای یافتن آن‌ها پا به سفری طولانی و پرخطر می‌گذارد که در آن با حوادث و اتفاقات عجیبی روبه ‌رو می‌شود.

سبک بازی خاله قزی، پلتفرمر (سکوبازی) است و بازیکن علاوه بر رد کردن موانع باید با دشمنان متنوعی در مسیر خود مبارزه کند و از موانع و تله‌های سر راه جان سالم به در ببرد. همچنین بازی تشکیل شده است از مراحلی متنوع هم از لحاظ گیم پلی و هم از لحاظ گرافیک.

گرافیک هنری این بازی با طراحی کمیک و رنگ‌آمیزی شاد یکی از برگ برنده‌های آن در جذب مخاطب است که از این منظر توانایی بالایی برای سرگرم کردن مخاطبان خردسال و بزرگسال را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها