حتما شما نیز چندی پیش خبردار شدید که وب سایت ویکی لیکس تعدادی سند جدید منتشر کرد که در آن گفته شده بود سازمان سیا روش های مختلفی برای نفوذ به دستگاه ها و پلتفرم های مختلف در اختیار دارد. ویکی لیکس پس از مدتی گفت که به شرکت ها در برطرف کردن این مشکل کمک می کند. با این حال، به نظر می رسد این کمک بدون هزینه نیست.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۱۰
شروط ویکی لیکس برای برطرف کردن مشکلات امنیتی شرکت های فناوری

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، به استناد گزارشی که به تازگی انتشار یافته، به نظر می رسد که ویکی لیکس ایمیلی به شرکت هایی که در این مساله دچار بحران شده اند ارسال کرده ( که از جمله آنها می توان به گوگل، اپل و مایکروسافت اشاره کرد) و درخواست هایی را مطرح کرده و کمک به این شرکت ها را منوط به پاسخ مثبت آنها به این درخواست ها دانسته است.
هنوز مشخص نیست که این درخواست ها دقیقا چه هستند، اما ظاهرا به نظر می رسد که یکی از این درخواست ها این باشد که شرکت های فناوری طی نود روز مشکلات مشخص شده را برطرف سازند و پس از این مدت، اطلاعات در اختیار عموم مردم قرار گیرد. به این ترتیب، هکرها امکان سوء استفاده از این حفره های امنیتی را پیدا خواهند کرد.
شایان ذکر است که اپل و گوگل قبلا اعلام کرده اند که موفق شده اند اکثر این مشکلات امنیتی را برطرف کنند، و روی مشکلات باقی مانده نیز مشغول کار هستند. گوگل و اپل درباره این خبر اظهار نظر نکرده اند اما مایکروسافت تایید کرده که ویکی لیکس با این شرکت در تماس بوده است اما جزییات بیشتری ارائه نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها