تابستان امسال بود که نهادهای نظارتی در روسیه، کمپانی اپل را به تلاش برای ثابت نگه داشتن قیمت گوشی‌های آیفون و فشار بر فروشندگان به منظور جلوگیری از کاهش قیمت این گوشی‌ها در این کشور متهم کردند. اما اپل هم هرگونه اتهام در این رابطه را رد و اعلام کرد که فروشندگان، خود قیمت این گوشی‌ها را تعیین و در بازار به فروش می‌رساندند.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۹۴
اپل در روسیه محکوم شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، اما امروز دادگاهی در روسیه، شرکت اپل را در این پرونده مجرم شناخت و در خصوص این حکم عنوان کرد که اپل به صورت غیرقانونی از نمایندگی های خود در روسیه خواسته است تا قیمت گوشی های آیفون ۵ و آیفون ۶ را کاهش ندهند. همچنین، این شرکت از 16 خرده فروشی محصولات این شرکت خواست تا قیمت گوشی ها را در یک سطح معین نگه دارند و از این میزان، پایین‌تر نیایند.

این دادگاه در ادامه افزود که نتایج بررسی ها نشان داد که پس از آغاز فروش گوشی های آیفون ۵ اس، آیفون ۶ سی، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، کمپانی اپل قیمت این محصولات را برای فروشندگان تعیین و اعلام کرد که در صورت تخلف، مجوز نمایندگی فروش آن ها لغو خواهد شد.

اپل هنوز واکنشی را در خصوص این رأی از خود نشان نداده، اما از آن جایی که این حکم با پرداخت جریمه برای این شرکت همراه خواهد شد باید منتظر ماند و واکنش کوپرتینویی ها را دید.

البته اپل تنها شرکت درگیر با نهادهای نظارتی روسیه نیست؛ اخیراً شرکت گوگل نیز به دلیل نقض قوانین مربوط به مقررات رقابتی در بازار ارائه خدمات به موبایل های اندرویدی، ۶.۸ میلیارد دلار جریمه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها