چند روزیست که ویکی‌لیکس با انتشار اطلاعاتی در خصوص جاسوسی سازمان سیا از گوشی های موبایل و سایر دستگاه های هوشمند، موجی از نگرانی را در میان کاربران و همچنین فعالان این عرصه به راه انداخت و واکنش شرکت های بزرگی همچون گوگل و اپل را نیز به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۳۲
همکاری ویکی‌لیکس با شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی برای مقابله با جاسوسی‌ سازمان سیا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌ اما اخیراً جولیان آسانژ، از بنیانگذاران وب‌سایت ویکی‌لیکس به شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی این نوید را داد که به آن ها در محافظت از دستگاه هایشان در برابر جاسوسی های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و یا همان سیا کمک خواهد کرد.

وی هدف خود از این اقدام را تمایل شرکت ها و همچنین ایجاد سدی در برابر اقدامات نقض کننده حریم شخصی کاربران محصولات هوشمند که توسط این سازمان انجام می شود، عنوان کرد.

آسانژ در این مصاحبه آنلاین اعلام کرد که هم اکنون برخی از شرکت های فعال در عرصه تکنولوژی که تعداد کاربران آن ها از ده ها میلیون نیز عبور می کند، خواستار جزییات بیشتری در رابطه با راه های نفوذ سازمان سیا به دستگاه های خود هستند تا بتوانند با عرضه بسته های امنیتی، این آسیب پذیری ها را برطرف نمایند.

البته هنوز سازمان سیا واکنش قاطعی را در خصوص افشای این اطلاعات از خود نشان نداده، اما آسانژ در این مصاحبه افزود که تمامی اطلاعات مربوط به جاسوسی های سازمان سیا را در اختیار دارد و قصد دارد تا با ارائه آن ها به شرکت های بزرگ دنیا، امنیت اطلاعات کاربران را بیش از پیش ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد:

به جرأت می توان گفت که کنترل تکنولوژی امری غیرممکن است و نباید انتظار داشته باشید که سازمان هایی همچون سیا از این بستر برای دستیابی به اهداف خود استفاده نکنند. از این رو، می بایست برای مقابله با این اقدامات، راهکارهای موثری اندیشیده و مانع از دستیابی چنین سازمان هایی به اطلاعات کاربران شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها