لنوو دقایقی پیش در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل 2017 به صورت رسمی از گوشی‌های موتو جی 5 و موتو جی 5 پلاس رونمایی کرد، دو گوشی اندرویدی مجهز به نسخه نوقا 7.0 که فروش آن از ماه مارس آغاز خواهد شد. گوشی‌های سری G پر فروش محصولات تحت برند Moto هستند. این گوشی‌ها موفق شده‌اند خود را به عنوان محصولاتی موفق با قیمت مناسب معرفی کنند. لنوو امسال طراحی جدیدترین اعضای این خانواده را به صورت کامل متحول کرده و روی پوشش فلزی تمرکز کرده است. این گوشی‌های جدید شباهت کمتری به سایر اعضای این خانواده دارند و طراحی ظاهری آنها بیشتر شبیه به گوشی‌های سری Moto Z است.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۲۰
گوشی‌های موتو G5 و G5 Plus رونمایی شدند: بدنه فلزی و قیمت قابل قبول + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، قاب پشتی آلومینیومی موتو G5 نسخه بزگتر آن در نگاه اول بسیار جلب توجه می‌کند. نسخه استاندارد این گوشی دارای نمایشگر LCD پنج اینچی و نسخه بزرگتر دارای نمایشگر 5.2 اینچی است. هر دو این پنل‌ها دارای کیفیت فول اچی دی 1080p هستند.

مشخصات این گوشی تا حد زیادی شبیه به یکدیگر است و هم چنین با شایعاتی که تا پیش از این خوانده بودیم، مطابقت دارد. نسخه استاندارد دارای پردازنده اسنپدراگون 430 بوده و نسخه بزرگتر به پردازنده اسنپدراگون 625 مجهز است.

جی 5 دارای دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی را دیافراگم f/2.0 و فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و گلکسی جی 5 پلاس نیز دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و فوکوس دوال است. این گوشی می‌تواند با کیفیت 4k فیلمبرداری کند در حالی که جی 5 به فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی محدود است. دوربین سلفی هر دوی این گوشی ها نیز 5 مگاپیکسل است.

کاربران می‌توانند مبتنی بر محل سکونت خود جی 5 را در یکی از نسخه‌های 16 یا 32 گیگابایتی خریداری کنند، این گوشی از کارت حافظه داخلی تا 128 گیگابایت نیز پشتیبانی می کند. جی 5 پلاس نیز در دو نسخه با ظرفیت‌های 32 یا 64 گیگابایتی با حافظه داخلی قابل ارتقا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. رم این گوشی‌ها نیز متناسب با کشوری که در آن عرضه می‌شوند بین 2 یا 4 گیگابایت متغیر است. هر دوی این گوشی‌ها از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند. جی 5 دارای دوربین قابل تعویض 2800 میلی آمپر ساعتی و جی 5 پلاس نیز دارای باتری غیر قابل تعویض 3000 میلی آمپر ساعتی است.

هر دو این گوشی‌ها مجهز به نسخه 7.0 اندروید نوقا همراه با برخی از شخصی‌سازی‌های نرم افزاری جذاب Moto به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال گوشی برای نوتیفیکیشن‌ها از Moto Display استفاده کرده و دستورات حرکتی نیز مانند سایر گوشی‌های موتو پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این کاربران می‌توانند دکمه‌های مجازی روی نمایشگر اندروید را غیر فعال کرده و از حرکات سوایپ روی سنسور اثرانگشت بزرگتر از حالت معمول این گوشی استفاده کند. با کشیدن انگشت به سمت چپ روی سنسور اثر انگشت کاربران یک صفحه به عقب برمیگردند و با کشیدن انگشت خود روی این سنسور به سمت راست می‌توانند نمایشگر را در حالت مولتی تسکینگ مشاهده کنند. زمانی که این قابلیت فعال می‌شود، دکمه‌های روی نمایشگر ناپدید می‌شوند تا کاربر روی نمایشگر فضای بیشتری در اختیار داشته باشد. البته بعید به نظر می‌رسد که کاربران اندروید این عادت قدیمی را کنار بگذارند.

این گوشی‌های هم چنین به دستیار صوتی گوگل مجهز خواهند بود. یکی از نقاط ضعف این گوشی‌ها مجهز نبودن آنها به NFC و فناوری شارژ سریع است، اگرچه موتو G5 Plus از فناوری TurboCharge موتو پشتیبانی می‌کند.

هر دوی این گوشی ها از ماه مارس در رنگ‌های طوسی و طلایی به بازار عرضه خواهند شد. قیمت این اسمارت فون‌های جدید متناسب با مشخصات سخت افزاری و مناطق مختلف متغیر است اما قیمت موتو جی 5 پلاس با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی از 199 یورو و قیمت جی 5 پلاس نیز با 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی از 229 یورو آغاز خواهد شد.

-

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها