حتما به خاطر دارید که سال گذشته یکی از جنجالی‌ترین و حاشیه‌سازترین اتفاقاتی که در حوزه آی‌تی روی ‌داد، دعوای شرکت اپل و اف‌بی‌آی برای اجازه ورود به یک گوشی آیفون 5سی بود.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۰۳
راز نفوذ به آیفون در دست هکرها

اجرایی که با مخالفت آشکار و تمام عیار اپل مواجه شد و سرانجام اف‌بی‌آی بعد از هفته‌ها و جلسات پی در پی دادگاهی به دنبال راه دیگری برای ورود به گوشی‌های هوشمند این شرکت رفت. چندی بعد اف‌بی‌ای مدعی شد یک شرکت اسرائیلی به نام Cellebrite راه ورود به گوشی‌های هوشمند اپل را پیدا کرده است. ادعایی که هیچ وقت صحت آن مشخص نشد و بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد.

حال با گذشت یک سال از آن ماجرا، گروه هکری ناشناخته‌ای عنوان کرده با هک کردن اطلاعات شرکت Cellebrite به راز نفوذ به آیفون دست پیدا کرده است. ابزاری که براساس شایعات حتی به یک فرد عادی که اطلاعات زیادی از آی‌تی ندارد این توانایی را می‌دهد به راحتی وارد یک دستگاه آیفون شود. اما جالب این که سخنگوی شرکت Cellebrite گفته اطلاعات دزدی شده، اطلاعات اصلی نیست و تنها مربوط به یک پکیج امنیتی بوده است. فارغ از دروغ یا راست بودن این ادعاها، مشخص است به روش آن شرکت نمی‌توان به گوشی‌های جدید‌تر آیفون نفوذ پیدا کرد.

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها