آخرین گزارش موسسه گارتنر، یکی از کمپانی های برتر در حوزه تحقیقات فناوری، اعداد و ارقام جالب توجهی را ارایه می دهد. وقتی صحبت از بازار اسمارت فون ها به میان می آید، آخرین سه ماهه سال 2016 هیچ شباهتی به زمان مشابه در سال 2015 ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۴۲
اندروید و iOS بیش از 99.6% از بازار جهانی را در اختیار خود دارند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، قابل توجه ترین تفاوت به آمار توزیع سیستم های عامل مربوط می شود. به گزارش گارتنر، 99.6% از تمامی اسمارت فون هایی که در سه ماهه چهارم 2016 فروخته شده اند یا از سیستم عامل اندروید (81.7%) برخوردارند و یا از سیستم عامل (iOS(17.9%. ویندوز در مقایسه با سال 2015 بیشترین افت را تجربه کرده و از 1.1% در سال 2015 به 0.3% در سال 2016 رسیده است که احتمالا به دلیل پایان قرارداد با نوکیاست. در خصوص سیستم عامل بلک بری هم می توان گفت که با سهمی معادل 0% و فروش فقط 207900 اسمارت فون، به تدریج باید با این سیستم عامل خداحافظی کنیم. سایر سیستم های عامل نیز 0.1% از فروش جهانی را به خود اختصاص داده اند که نسبت به سهم 0.2 درصدی سال 2015 کاهش یافته است.


گزارش گارتنر همچنین خبرهای خوبی برای طرفداران اپل به همراه دارد. برای نخستین بار از سال 2014، اپل توانست از سامسونگ پیشی گیرد، گرچه فاصله بین این دو کمپانی در تعداد اسمارت فون های فروخته شده بسیار ناچیز است. فروش اسمارت فون های اپل 17.9% کل اسمارت فون های فروخته شده در دنیا را در بر می گیرد که به معنی فروش کمی بیشتر از 77 میلیون گوشی است. در حالیکه سامسونگ بیش از 76.7 میلیون گوشی به فروش رساند که سهم 17.8% را به سامسونگ اختصاص می دهد. تفاوت بین این دو کمپانی فقط در فروش 256300 گوشی است که احتمالا گلکسی نوت 7 در آن دخیل بوده است.


و اما هوآوی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و حدود 41 میلیون گوشی را به فروش رسانده که معادل 9.5% سهم بازار جهانی را شامل می شود. بدین ترتیب فروش هوآوی در این سه ماهه نسبت به سال گذشته 1.5% افزایش داشته است. اوپو با 6.2% سهم از بازار، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. رتبه پنجم نیز به BBK Electronics با گوشی های وان پلاس و ویوو تعلق گرفت. در واقع اوپو هم از کمپانی های وابسته به BBK Electronics است، اما در گزارش گارتنر دو کمپانی وان پلاس و ویوو جداگانه عنوان شده اند.


اطلاعات سه ماهه چهارم نمایی کاملا متفاوت نسبت به کل سال 2016 را نمایش می دهد. در حالیکه هوآوی، اوپو و BBK جایگاه خود را حفظ کرده اند، در کل سال 2016، سامسونگ موفق به فروش اسمارت فون های بیشتری نسبت به اپل شده است. این کمپانی کره جنوبی در سال 2016 تعداد 306.5 میلیون گوشی به فروش رساند که در مجموع 20.5% سهم بازار را تشکیل می دهد؛ در حالیکه اپل حدود 216.1 میلیون گوشی فروخت که سهم این کمپانی را به 14.4% می رساند. هر دو این کمپانی ها بخشی از سهم بازار خود را به کمپانی های برتر چینی واگذار کردند. در مقایسه با سال 2015، سهم بازار سامسونگ 2% و سهم بازار اپل 1.5% افت کرد.


در حالیکه اپل و سامسونگ بر سر جایگاه نخست در این بازار مشغول رقابتند، هوآوی به آرامی و با اطمینان به این دو نزدیک می شود و تعجبی نخواهد داشت که به زودی این کارزار سه ضلع داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها