چند سالی از فعالیت تاکسی های اینترنتی می گذرد و در حال حاضر 30 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند. اما حالا رییس پلیس راهور ناجا فعالیت این 30 هزار نفر را غیر قانونی اعلام کرده است. در ادامه با تک شات همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۴۴
آژانس اینترنتی اسنپ غیر قانونی شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فناوان اطلاعات، پیشتر سازمان تاکسیرانی، اتحادیه فناوران رایانه تهران و اتحادیه آژانس های کرایه ماشین فعالیت اسنپ و تپسی را غیر قانونی دانسته بودند، اما این بار حسین مهری، رییس پلیس راهور ناجا به رانندگان فعال در این دو سامانه هشدار داده است.

مهری در خصوص فعالیت تاکسی های اینترنتی گفت: وظیفه ساماندهی و جا به جایی بار و مسافر درون شهری بر عهده شهرداری ها و در خارج از شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی است، به همین دلیل فعالیت تاکسی ها باید زیر نظر این دو مجموعه باشد.

وی افزود که مکاتباتی در این خصوص با وزارت کشور صورت گرفته است و قرار است در این خصوص جلسه ای در شورای هماهنگی عالی ترافیک کشور برگزار و تصمیم نهایی اخذ گردد.

مهری همچنین گفت: فعالیت تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی که فاقد مجوز از سوی شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی است ممنوع بوده و در صورت تردد به عنوان مسافربر شخصی 30 هزار تومان جریمه می شوند.

از طرف دیگر، هم زمان با این تهدید، یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده که قرار است تاکسی ها به تدریج به سامانه اسنپ و تپسی وارد شوند.

محسن سرخو ضمن بیان این موضوع که رضایت شهروندان شرط موافقت با ادامه فعالیت تاکسی های اینترنتی است گفت: رضایت مردم مهم است. این شرکت ها باید امنیت مردم را هم فراهم کنند و به همین منظور جلساتی با مسوولان این دو شرکت برگزار شده تا درباره نحوه جذب رانندگان، نوع خودرو، خدمات و سرویس ارایه شده و موارد دیگر هماهنگی های لازم انجام پذیرد.

این دو شرکت همچنین برای جذب تدریجی تاکسی ها اعلام آمادگی کرده اند. یکی از این شرکت ها 30 هزار و دیگری 10 هزار خودروی شخصی را به کار گرفته اند.

سرخو همچنین اظهار کرد: نیازی نیست این دو شرکت زیر نظر تاکسیرانی کار کنند. اما ساز و کاری برای تامین امنیت مردم لازم است. وقتی تاکسی ها زیر مجموعه این اپلیکیشن ها شوند، تقویت خواهند شد. چون درآمدشان بیشتر و مصرف سوختشان کمتر می شود. از طرف دیگر موجبات رضایت خاطر و امنیت مردم فراهم می شود. کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران نیز یکی دیگر از اثرات مثبت این طرح خواهد بود.

اما اقبال شاکری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر، فعالیت اسنپ و تپسی را عامل تعطیلی بیشتر آژانس ها دانسته است.

با کنار هم گذاشتن تمام این موارد به این نتیجه می رسیم که آینده 30 هزار راننده این دو سامانه در سایه تهدید این تصمیم گیری ها قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
پرهام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
تاكسی رانی بجای میخ لای چرخ گذاشتن تاكسی های اینترنتی خودش به فكر پوست اندازی باشه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
جالبه با توجه به نرخ بیكاری كشور ، بجای اینكه بیان اشتغال ایجاد كنند . می آیند 30 هزار نفر رو هم بیكار می كنند .
خوب بجای اینكارا ، سازمان تاكسیرانی هم بیاد همانند این دوشركت نرم افزار درست كنه و با آنها رقابت كنه .
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
فعالان اسنپ همه جوانان تحصیل كرده و بیكار این مملكت هستند .پلیس راهور ناجا آقای مهری چه راه حلی برای اشتغال این قشر عظیم و فرهیخته پیشنهاد می كنند.به نظر متاسفانه ناخودآگاه ایشان دارند از منافع قشری خاص دفاع می نمایند...چند درصد از رانندگان تاكسی در خدمت جامعه هستند؟ عده بیشماری از آنها در طول ساعات اداری در اختیار شركتهای دولتی قراردارند و به جامعه سرویس نمی دهند.تعدادی از تاكسی ها هم خالی تردد و دنبال مسافران دربستی هستند!!!!!چرا سیستم نظارتی كشور با مشكلات جامعه ریشه ای برخورد نمی نمایند؟؟؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
مهم نیست كه 100هزار راننده آژانس كه سالها در این صنف فعالیت داشتند بیكار شوند؟مهم نیست كه 1700 آژانس تعطیل شوند؟این كار آفرینی نیست كه دو شركت اینترنتی مدعی آن هستند بلكه نان ... هست
یك عده بیكار شدن یك عده دیگه رفتن سر كار كه اكثرا تجربه در امور حمل و نقل ندارند
Vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
خداییش فكر كن ببین كدوم مورد به نفع راننده و مردمه .پیغمبری فكر كن .
تپسی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
خوب راننده های آژانس ها هم بیان اسنپ !!!
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
سلام خسته نباشید تورو خدا از خدا بترسید مسئولان محترم جمع كنید این وطن فروشان را كه دست درازی به اموال و ناموس مردم میكنن اینها غرب گرا هستند و سیاسی و فراری ممنونم كه پیگیری بفرمائید سپاسگزارم
كازرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۰
[جناب آقای مهری، منظوز شما از تاكسی آنهایی است كه جلوی بیمارستان توقف كرده اند، یا آنهایی است كه در آژانسها هستند، یا آنهایی است كه بعد از ظهرها به بهانه شلوغی در خط خود نیستند. شما می فرمائید من این موضوع را نمیدانم اما تاكسیرانی هم نمی داند! چه كاری برای رضایت مردم كرده یا می كند فقط تاختن به رقیب. انگار تا حال كنار خیابان نایستاده اید كه تاكسی خالی بعد از نشیندین كلمه "دربست" از جلوی شما گاز بدهد و برود. جناب مهری اگر اسنپی را جریمه می كنید باید همه مسافركش ها را جریمه كنید. منهم قبول دارم اسنپ هم باید امنیت را تضمین كند. صاحبان تاكسی اینترنتی باید این مشكل را حل كنند. اما آیا برقراری امنیت وظیفه پلیس راهور است یا تاكسیرانی یا نیروی انتظامی؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها