استفاده از فناوری هوش مصنوعی توسط گوگل دستاورد تازه ای داشته و موجب شده در صورت زوم بر روی عکس هایی که کیفیت بالایی ندارند، بازسازی آنها و دستیابی به کیفیتی مطلوب ممکن شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۲۴
کیفیت عکسها با زوم کردن افزایش می یابد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل ازمهر ، گوگل موفق به طراحی نرم افزار تازه ای شده که می تواند تصاویری دقیق و دارای وضوح نسبتا بالا را با بررسی عکس های بی کیفیت و تار که حاصل زوم کردن بر روی عکس های مختلف هستند، تولید کند.

بنابراین اگر این نرم افزار تصویری از یک عکس دسته جمعی بزرگ را دریافت کند که در آن افراد زیادی دیده می شوند، می تواند با زوم کردن بر روی چهره هر یک از این افراد تصویر تازه و دقیقی از چهره آنها را تولید کرده و به نمایش درآورد.

این نرم افزار تا بدان هوشمند است که با دریافت یک تصویر بی کیفیت و کاملا محو از چهره افراد با تنها ۶۴ پیکسل قادر خواهد بود تصویری را از صورت آنها بازسازی کند که اگر چه کاملا واضح نیست، اما چهره اشخاص را در حدی قابل قبول و قابل تشخیص به نمایش درمی آورد.

دقت این روش در مجموع در حد قابل قبولی است و البته هنوز خطاهایی در آن وجود دارد، اما گوگل می گوید در آینده دقت آن را باز هم ارتقا خواهد داد. یکی از مهم ترین کاربردهای این فناوری شناسایی هویت مجرمین از روی تصاویری دوربین های مداربسته و دیگر تصاویری است که ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها