دستیاران ارشد دونالد ترامپ از برنامه های ارسال پیام رمزنگاری شده ای استفاده می کنند که ممکن است نقض قوانین اطلاعاتی فدرال آمریکا باشد.
کد خبر: ۹۹۶۶۳۵
استفاده از پیام رسان رمزنگاری شده در دولت ترامپ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، وال استریت ژورنال اعلام کرد که دستیاران سیاسی نزدیک به رئیس جمهور آمریکا از نرم افزار پیام رسان سیگنال استفاده می کنند، که یک برنامه پایان رمزنگاری شده است. استفاده از این نرم افزار تنها به کاخ سفید و زمان ترامپ خلاصه نمی شود. دستیاران نزدیک به فرماندار نیویورک و شهردار و کارکنان دولت اوباما نیز از برنامه ارسال پیام رمزنگاری شده استفاده می کردند. دیگر بر کسی پوشیده نیست که پس از هک کمیته ملی حزب دموکرات، که منجر به لو رفتن هزاران ایمیل به ویکی لیکس شد، بسیاری از سیاست مداران آمریکا مسئله امنیت را جدی تر گرفته اند.

اما با نگه داشتن این پیام ها و ارتباطات به صورت خصوصی، مقامات ارشد دولت ممکن است که از قوانین فدرالی آمریکا سرپیچی کرده باشند. این قوانین به این صورت هستند که تمام اطلاعات، تماس ها و پیام های رد و بدل شده توسط مسئولان اجرایی برای حفظ و نگه داری در اسناد طبقه بندی شده باید در دسترس باشند.

مایکل مورسی موسس سایت خبری تحلیلی MuckRock گفت: “اگر افراد جدید دولت از نرم افزار سیگنال یا هر پیام رسان رایج دیگری که طبقه بندی نشده است برای کار روزمره خود استفاده می کنند، باید از قانون حفظ و نگه داری اطلاعات سیاسی آگاه باشند. ایمن نگه داشتن سرویس ایمیل هنوز هم مسئله بزرگی است. من هنوز هم نمی توانم باور کنم که پیام هایی که در پیام رسان سیگنال رد و بدل می شود، در بایگانی ثبت و نگه داری گردد.”

الکس هاوارد معاون موسسه Sunlight از نرم افزارهای پیام رسانی مانند سیگنال با نام “ایجاد کنندگان فساد” یاد کرد و آن ها را تلاش عمدی بری جلوگیری از بازخواست شدن دانست. بسیاری دیگر از صاحب نظران آمریکایی نیز با این نظر وی هم عقیده هستند.

او گفت: “اگر شما یک مقام دولتی باشید و از نرم افزاری مانند سیگنال استفاده کنید، از عمد در حال پنهان کاری هستید. هنگامی که شما یک کارمند دولت هستید، کارتان را در میان مردم است و باید مردمی باشید. استفاده از این نوع نرم افزارهای رمزنگاری شده تنها به دلیل مسائل امنیتی می تواند قانع کننده باشد.”

او استدلال کرد که مشکل این پیام رسان های جدید در اختیار نداشتن پیام ها است و این را چالشی کاملا جدید دانست. او گفت که شما نمی توانید از عمد از چیزی استفاده کنید که مانع ردیابی شما باشد، مگر این که یا در حال جرمی یا چیزی برای مخفی کردن داشته باشید.

هر نوع داده ای از جمله اسناد، یادداشت ها و حتی ایمیل و پیام های فوری که مربوط و وابسته به دولت و امور دولتی باشد، باید کمتر از چند روز پس از ایجاد در اداره آرشیو و اسناد ملی (NARA) آمریکا ثبت شود. گفته می شود که ثبت سوابق داده های ریاست جمهوری کمی متفاوت از دیگر پرونده های فدرال می باشد. بسیاری از مشاوران ارشد رئیس جمهور آمریکا هم مشمول آزادی اطلاعات تا پایان دوره ریاست جمهوری می باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها