اپلیکیشن تلگرام بعد از فراز و نشیب‌های زیاد بالاخره خود را قابل دانست تا نسخه دسکتاپ (مخصوص سیستم‌های‌عامل‌ ویندوز و مک او‌اس‌ایکس) را به نسخه 1.0 ارتقا دهد و به این عدد برسد! رسیدن به این نسخه شاید برای بسیاری از کاربران یک جهش عادی باشد، اما برای تلگرامی‌ها یک اتفاق بزرگ است، چراکه پیش از این نیز امکانات زیادی در این اپلیکیشن گنجانده شده بود و حالا با انتشار این نسخه اتفاقات زیاد دیگری نیز رخ داده است.
کد خبر: ۹۹۴۳۹۳
تعویض پوسته، حذف مطلب و گروه‌های مشترک تلگرامی

برخی از این اتفاقات طراحی رابط کاربری و انیمیشن‌ها به همراه پشتیبانی از امکاناتی همچون تعویض پوسته، سنجاق کردن گفت‌وگوها به ابتدای فهرست (روش انجام این کار در دستگاه‌های هوشمند را هفته پیش شرح دادیم)، حذف مطالب و مشاهده گروه‌های مشترک با دیگر مخاطبان است.

اگر دوست دارید با این امکانات بیشتر آشنا شوید و همین حالا عملکرد آنها را تست کنید در ادامه با ما همراه شوید.

تعویض پوسته: انجام این کار بسیار ساده است و در حال حاضر کانال رسمی Themes مسئولیت انتشار پوسته‌های تلگرامی را به عهده دارد. (‌به‌زودی ابزارهای لازم برای ساخت پوسته توسط شما نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت)

نرم‌افزار تلگرام در رایانه خود را به جدیدترین نسخه (1.0) به‌روزرسانی کرده و پس از آن به لینک زیر مراجعه کنید:

https://t.me/themes

در کانال به‌نمایش درآمده مجموعه‌ای از پوسته‌ها به همراه تصاویری از پیش‌نمایش هر پوسته برای شما قابل مشاهده است. روی هریک از پوسته‌های دلخواه کلیک کرده و منتظر بمانید تا پس از دریافت فایل‌های پوسته، ضمن به‌نمایش درآمدن پیش‌نمایش پوسته، گزینه Apply this theme نیز برای شما نمایش داده شود.

روی گزینه Apply this theme کلیک کرده و در صورتی‌که از پوسته انتخاب شده رضایت دارید گزینه keep changes را کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

توجه: در صورت نیاز به بازگشت به حالت اولیه کافی است از منوی اصلی روی Settings کلیک کرده و در بخش Chat Background گزینه Use Default Color Theme را انتخاب کنید.

حذف مطالب ارسالی: حواس‌پرتی، زیاد بودن کارها و بسیاری از مسائل دیگر ممکن است موجب شود مطلبی را اشتباهی در یک گفت‌وگوی خصوصی ارسال کنید یا آن را به گروه یا سوپر گروهی که در آن عضویت دارید بفرستید و قصد داشته باشید آن را سریع حذف کنید. خوشبختانه این قابلیت نیز همچون قابلیت ویرایش مطالب به تلگرام اضافه شده و در نسخه جدید شما می‌توانید مطالب ارسال شده خود را حتی در گفت‌وگوهای خصوصی براحتی حذف کنید.

روی مطلب ارسالی کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Delete Message را انتخاب کنید.

در صورتی‌که مطلب انتخابی در یک گفت‌وگوی خصوصی باشد برای حذف مطلب و عدم نمایش به مخاطب باید علامت چک‌مارک کنار گزینه Delete For User را نیز فعال کرده و روی گزینه Delete کلیک کنید. در صورتی‌که پیام موردنظر در یک گروه یا سوپر گروه است نیز کافی است با کلیک مجدد روی گزینه Delete عملیات حذف را تائید کنید.

گروه‌های مشترک با دیگر مخاطبان: شاید به‌صورت کاملا اتفاقی در برخی گروه‌ها عضو باشید و پس از مدتی آیدی یکی از دوستان یا آشنایان‌تان را نیز در آن گروه مشاهده کنید! بسیاری از کاربران ممکن است در گروه‌هایی به‌صورت مشترک با یکدیگر عضو شده باشند و در نسخه جدید تلگرام قابلیت مشاهده سریع و آسان این گروه‌های مشترک در اختیار شما قرار گرفته است. با استفاده از این روش به‌راحتی می‌توانید ببینید با هریک از مخاطبان خود در چه گروه‌هایی به‌صورت مشترک حضور دارید.

از منوی اصلی روی Contacts کلیک کرده و در ادامه روی نام مخاطب موردنظر کلیک کنید.

در بالای پنجره گفت‌وگو، روی نام مخاطب کلیک کنید تا صفحه پروفایل او برای شما نمایش داده شود.

چنانچه در گروه‌هایی به‌صورت مشترک حضور داشته باشید در بخش Shared Media گزینه‌ای با عنوان Group In Common را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک روی گزینه Group In Common نام گروه‌هایی را که به‌صورت مشترک در آنها عضو هستید مشاهده خواهید کرد.

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها