کره جنوبی قطاری قصد راه اندازی یک قطار فوق سریع را دارد که امیدوار است توان حمل و نقل مسافران با سرعت صوت را داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۳۴۸۴
ساخت قطاری با سرعت صوت در کره جنوبی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، مقامات سئول(پایتخت کره جنوبی) امیدوارند این حمل‌ونقل فراصوت قادر باشد با سرعت بیش از ۶۲۰ مایل در ساعت تردد کرده و زمان سفرها در کشور را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

این قطار درون لوله ای با فشار کم حرکت خواهد کرد و اگر آزمایش این پروژه موفقیت‌آمیز باشد این قطار سرعتی دو برابر قطارهای مغناطیسی شناور خواهد داشت که در حال حاضر بیشترین سرعت آنها در جهان ۲۶۸ مایل در ساعت است. به گزارش نشریه کره تایمز، نهایت سرعت این قطار کره‌ای به ۷۶۷ مایل بر ساعت خواهد رسید.

موسسه تحقیقاتی راه‌آهن کره اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با اجرای این پروژه زمان مسافرت را با حرکت در این محفظه کم فشار کاهش دهیم.

این موسسه افزود: برای این منظور طی سه سال آینده با موسسات مرتبط و همچنین دانشگاه هانیانگ درباره بررسی امکان فناوری‌های مختلف مرتبط موسوم به فرمت هایپرتیوب همکاری خواهد شد.

کشورهای زیادی همچون ایالات متحده، کانادا و چین بر روی چنین فناوری تحقیق کرده اند و ما نیز برای جلو زدن از رقبای بین المللی خود تلاش خواهیم کرد. این در حالیست که چند ماه پیش گزارشهایی مبنی بر آزمایش فناوری مشابهی موسوم به هایپرلوپ، ک سیستم حمل و نقل آینده نگرانه که سفر به سرعتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت را ممکن می‌سازد، منتشر شد.

هایپرلوپ یک سیستم حمل‌ونقل آینده نگرانه است که مسافران یا بار را در کپسول‌هایی با سرعت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت از میان لوله‌های آلومینیومی بدون هوا(خلاء) منتقل خواهد کرد. این سیستم مفهومی حمل‌ونقل زمینی از یک سیستم رانشگر بر اساس الکترومغناطیس استفاده می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها