اخیرا شرکت مایکروسافت در حال آزمایش بر روی ویژگی جدیدی است که می توان با استفاده از آن سخت افزار را بهینه کرد تا در نهایت عمر باتری دستگاه های ویندوزی حفظ شود.
کد خبر: ۹۹۳۴۶۳
ویژگی جدید ویندوز ۱۰ برای افزایش طول عمر باتری

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، مایکروسافت از ویژگی power-slider (نوار تعیین وضعیت مصرف انرژی باتری لپ تاپ) در به روز رسانی Creators خود پرده برداشته است تا طول عمر باتری را در دستگاه هایی که از ویندوز استفاده می نمایند، افزایش دهد.

Power-slider در آخرین Fast Ring build 15014 برای به روز رسانی Creators دیده می شود که این به روز رسانی قرار است در فصل بهار و به احتمال زیاد در ماه آوریل در سطح وسیع عرضه شود.

کاربران ویندوز ۱۰ با استفاده از power-slider می توانند سریع تر به تنظیمات مربوط به مدیریت انرژی سیستم (power) به منظور افزایش طول عمر باتری دست یابند. در حال حاضر کاربران می توانند از طریق کنترل پنل تنظیمات مربوط به power را مدیریت نمایند.

ویژگی power-slider به صورت یک پنل شناور از طریق قسمت Taskbar ویندوز در دسترس است و به کاربران این امکان را می دهد تا سخت افزار خود را طوری تنظیم نمایند تا زمانی که نیاز به استفاده چندانی از انرژی ندارند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند یا زمانی که دستگاه خود را به برق متصل می نمایند از حداکثر انرژی استفاده کنند.

هم چنین مایکروسافت می گوید: برای مثال یک شخص که در پرواز به سر می برد و در حال بازی کردن است ممکن است برای این که مدت زمان بیشتری بتواند از لپ تاپ خود استفاده کند، تصمیم داشته باشد تا تعداد فریم در هر ثانیه (FPS) را کاهش دهد. اما همین شخص زمانی که در کنار یک منبع تغذیه (پریز برق) نشسته است و در حال انجام همین بازی است ممکن است بخواهد تا از حداکثر توان CPU به منظور افزایش کارایی و قدرت سیستم استفاده کند.

اگرچه این ویژگی می تواند مفید باشد اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا از power-slider در به روز رسانی Creators استفاده خواهد شد یا خیر.

مایکروسافت در نظر دارد این ویژگی را در دستگاه های جدیدی که با به روز رسانی Creators فروخته می شود، عرضه کند. زیرا سازندگان دستگاه های ویندوزی از این شرکت خواسته اند تا ویندوز راه جدیدی را برای مدیریت مصرف انرژی به کاربران ارائه کند. ظاهرا این شرکت فعلا در حال بررسی این ویژگی در ویندوز اینسایدر (Windows Insider) است. (به اشخاصی که برای دریافت نسخه های آزمایشی و پیش نمایش ویندوز و یافتن مشکلات و کمک به مایکروسافت جهت توسعه سیستم عامل ویندوز اعلام آمادگی می کنند، ویندوز اینسایدر گفته می شود.)

علاوه بر این مایکروسافت می گوید: ما با سازندگان دستگاه های ویندوزی در تعامل هستیم تا بتوانیم بهترین تنظیمات را برای مشتزیانشان فراهم کنیم.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که تنها تعدادی از کاربرانی که در ویندوز اینسایدر ثبت نام کرده اند ویژگی power-slider را مشاهده می کنند. زیرا مایکروسافت در حال آزمایش واسط کاربری است و تصمیم دارد تا سریعا بازخورد کاربران را در این مورد دریافت کند. هم چنین power-slider به تنظیمات power متصل نیست. بنابراین در حال حاضر این ویژگی هیچ گونه بهینه سازی در عملکرد سیستم به منظور افزایش طول عمر باتری انجام نمی دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها