همان طور که می دانید اواخر ماه فوریه ( 9 اسفند ماه ) نمایشگاه MWC 2017 کار خود را در شهر بارسلونا آغاز کرد و مانند همیشه شاهد معرفی مهم ترین گوشی های هوشمند سال توسط تولید کنندگان در این گردهمایی خواهیم بود.
کد خبر: ۹۹۲۰۰۱
رونمایی از نوکیا P1 با چیپست اسنپدراگون 835

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سخت‌افزار مگ، حضور برخی کمپانی ها مانند موتورولا و ال جی در این نمایشگاه تائید شده است و کمپانی کره ای احتمالا جی 6 را در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

هواوی نیز از جمله کمپانی هایی است که انتظار داریم پرچمداران جدید خود را در این نمایشگاه معرفی کند.

دیگر برند نام آشنایی که احتمالا حضور چشمگیر آن در این نمایشگاه وجود دارد، کمپانی نوکیا است.

مدت زمان زیادی از معرفی اولین گوشی اندرویدی نوکیا با نوکیا 6 در سال 2017 نمی گذرد. نوکیا 6 یک گوشی میان رده محسوب می شود، بنابراین پیش بینی می شود که غول فنلاندی در رویداد پیش رو، یک تلفن پرچمدار را به نمایش بگذارد. اکنون اطلاعاتی جدید در این مورد منتشر شده است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

در حالی که بر اساس شایعات اخیر، گفته می شد که «نوکیا 8» نام پرچمدار نوکیا در سال 2017 خواهد بود، باری دیگر شاهد نام نوکیا P1 هستیم که تابستان گذشته نیز شاهد درز اطلاعاتی در مورد این دستگاه بودیم.

نوکیا وجود این دستگاه را تائید نکرده است اما احتمال معرفی این دستگاه در نمایشگاه MWC 2017 وجود دارد.

بر اساس گزارش یک رسانه روسی، نوکیا P1 نام پرچمدار نوکیا است که طراحی آن بر اساس طراحی گوشی شارپ مدل Aquos Xx3 صورت گرفته است.

گوشی مذکور حدودا شش ماه پیش وارد بازار ژاپن شد البته احتمالا مدل نوکیا از نظر مشخصات فنی وضعیت بهتری خواهد داشت و احتمالا اسنپدراگون 835، جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام در زیر بدنه این دستگاه جای خواهد گرفت.

همچنین پرچمدار نوکیا از 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد بود. نوکیا P1 از یک دوربین اصلی 22.6 مگاپیکسلی ساخت Carl Zeiss برخوردار خواهد بود و همچنین این گوشی دارای استاندارد IP57 نیز خواهد بود تا مقدار نه چندان زیادی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

از دیگر مشخصات فنی احتمالی پرچمدار نوکیا می توان به نمایشگر 5.3 اینچی با رزولوشن فول اچ دی یا شاید QHD اشاره کرد و گوریلا گلس 5 که از شیشه ی نمایشگر دستگاه محافظت خواهد کرد.

این گوشی دارای سنسور اثر انگشت خواهد بود و یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد، انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد.

نوکیا P1 به طور پیشفرض از اندروید نوگا برخوردار خواهد بود. در بخش قیمت، مدل 128 گیگابایتی پرچمدار نوکیا با قیمت 800 دلار و نسخه ی 256 گیگابایتی با قیمت 950 دلار وارد بازار خواهد شد البته تمامی اطلاعات فوق بر اساس گزارشات غیر رسمی هستند و ممکن است محصول نهایی تفاوت هایی داشته باشد.

HMD Global حضور خود را در نمایشگاه MWC 2017 تائید کرده است و دست کم یک گوشی با برند نوکیا در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. اما سوالی که ممکن است برای شما بوجود آمده باشد این است که چرا طراحی پرچمدار نوکیا باید بر اساس گوشی شارپ باشد.

HMD Global زیر نظر کمپانی فاکس کان فعالیت می کند و این کمپانی تایوانی سال گذشته شارپ را خریداری کرد بنابراین الگو گرفتن از طراحی گوشی این کمپانی ژاپنی منطقی به نظر می رسد. باید صبر کرد و دید نوکیا و HMD وظیفه سنگین طراحی یک پرچمدار را چگونه انجام خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها