پس از ماه ها بحث و گفتگو، اپل بالاخره با مقامات کشور هند به توافق رسیده و به زودی تولید آیفون را در این کشور آغاز خواهد کرد. گزارشات دریافتی نشان می دهند این فرایند از آوریل 2017 آغاز می گردد.
کد خبر: ۹۸۵۲۵۰
تولید آیفون در هند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اپل بدین منظور با شرکت تایوانی تولیدکننده موبایل به نام «ویسترون» همکاری می کنند، و محل ساخت آیفون نیز شهر بنگلور خواهد بود. ویسترون قصد دارد کارخانه ای را در شهرک صنعتی پینیا نزدیک بنگلور تأسیس نماید.

به گزارش این منبع خبری، اپل در تصمیم خود برای تولید اسمارت فون در هند بسیار جدیست، و بهترین محل را برای این کار انتخاب کرده، زیرا بنگلور قطب فناوری هند بوده و با نام «سیلیکون ولی هند» شناخته می شود. کمپانی آمریکایی تا پایان سال 2017 ظرفیت تولید آیفون در این کشور را به حداکثر می رساند.

البته پیش از این تصور می شد با توجه به همکاری درازمدت اپل با شرکت چینی فاکسکان، و کارخانجات متعدد این کمپانی در هند، مسئولیت تولید آیفون نیز به آنها سپرده شود، اما ظاهراً قراردادهای سنگین فاکسکان با شیائومی و وان پلاس، آمریکایی ها را به سمت تایوانی ها سوق داده.

گفتنی است ساخت یا مونتاژ آیفون در هند برای اپل بسیار حیاتی بوده، زیرا این شرکت برای حفظ مزیت رقابتی، ناچار است قیمت تمام شده محصولاتش را پایین بیاورد، ضمن اینکه دولت هند نیز در حال حاضر مالیات سنگینی روی تجهیزات الکترونیکی وارداتی اعمال می کند تا کمپانی های سازنده را به تولید در خاک این کشور وادار سازد.

لازم به ذکر است موارد فوق هنوز به طور رسمی از طرف اپل تأیید نشده، اما احتمالا به زودی خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم شنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها