مرکز مدیریت عملیات رخدادهای رایانه ای، از شناسایی یک نرم افزار مخرب باج گیر خبر داده که تحت عنوان یک بازی رایگان روی سیستم کاربران ایرانی نصب می شود و امنیت اطلاعات آن ها را تهدید می کند.
کد خبر: ۹۷۴۴۶۴
هشدار در مورد باج افزار ایرانی Click Me

به گزارش جام جم آنلاین ، مرکز ماهر نسبت به فعال شدن باج افزار جدید ایرانی «Click Me» هشدار داد که تحت عنوان یک بازی رایگان روی سیستم نصب می شود و به‌صورت پنهان فایل‌ها را رمزگذاری و پس از آن برای دسترسی به فایل‌ها، تقاضای باج می‌کند.

این باج‌افزار در قالب یک بازی رایانه ای سبک ارائه شده و هنگامی که کاربر مشغول بازی است، در پس زمینه به رمزگذاری فایل‌های سیستم قربانی می‌پردازد.

صفحه بازی یک صفحه ساده با پس زمینه عکس است و کاربر باید روی دکمه click me کلیک کند. با هر بار کلیک روی این دکمه، پس زمینه صفحه تغییرمی کند و درخواست کلیک تکرار می‌شود.پس از چند بار تکرار این عمل، صفحه درخواست هکر از فرد قربانی نشان داده می‌شود.

این صفحه از کاربر تقاضای پرداخت پول می‌کند تا رمز عبور فایل‌های رمزگذاری شده سیستم قربانی را در اختیار وی قرار دهد.

این برنامه توانایی آسیب رساندن به فایل‌های متنی، چندرسانه‌ای و آفیس را دارد.برای جلوگیری از آلوده شدن به این برنامه‌های مخرب، از منابع و سایت‌های غیر معتبر دانلود انجام نشود و از باز کردن ایمیل‌های مشکوک خودداری شود؛ همچنین استفاده از یک آنتی‌ویروس قوی و به روز احتمال آلوده شدن به این برنامه‌های مخرب را کاهش می‌دهد.

فهرست فایل هایی که می توانند در معرض آسیب این باج افزار قرار گیرند و روش‌های مقابله با این باج‌افزار در سایت مرکز ماهر به نشانی certcc.ir قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها