دفتر بررسیهای اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضعیت ارتباطات داخلی کشور در حوزه تلفن همراه را اعلام کرد. طبق این آمار، ضریب نفوذ موبایل در کشور به ۹۹ درصد رسید.
کد خبر: ۹۷۲۹۱۱
آمار کلی تلفن همراه در کشور/ ضریب نفوذ موبایل به ۹۹ درصد رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، براساس بررسی های صورت گرفته از آمار کلی کشوری در حوزه تلفن همراه، تا پایان شهریورماه امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۳۹ سیم کارت در کشور واگذار شده است که از این تعداد، ۷۸ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۱۷ خط فعال است و ضریب نفوذ موبایل به ۹۸.۹ درصد رسیده است. به این معنی که از هر ۱۰۰ نفر، حدود ۹۹ نفر موبایل دارند. برآوردها نشان می دهد که تقریبا نیمی از سیم کارتهای فروخته شده در بازار، غیرفعال است.

طبق اعلام معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، تا پایان شهریورماه سال جاری، اپراتور همراه اول ۱۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۷۳ میلیون سیم کارت دائمی، ۴۶ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۹۳۲ سیم کارت اعتباری واگذار کرده که از مجموع این تعداد واگذاری، ۴۵ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸ نفر از خطوط همراه اول استفاده می کنند و این تعداد خط در این شبکه فعال است.

براین اساس ضریب نفوذ این اپراتور در بازار ارتباطات داخلی کشور، ۵۷.۲۵ درصد است. این درحالی است که تا پایان شهریور سال ۹۴ ضریب نفوذ همراه اول ۵۳ درصد بود. در همین حال متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه این اپراتور ۹۸.۷۶ درصد و میزان موفقیت در برقراری مکالمه ۵۰.۴۱ درصد اعلام شده است.

نمودار سهم اپراتورهای موبایل در بازار تلفن همراه کشور

اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) ۷۷۴ هزار و ۵۴۵ سیم کارت دائمی و ۷۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۶۴۴ سیم کارت اعتباری واگذار کرده که از مجموع این تعداد واگذاری ۳۱ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۸۳۷ سیم کارت در شبکه ایرانسل فعال بوده و ضریب نفوذ این اپراتور در بازار ارتباطات داخلی کشور، ۳۹.۱۹ درصد اعلام شده است.

این درحالی است که در مدت مشابه سال ۹۴ ضریب نفوذ ایرانسل ۳۶.۸۰ درصد بود. در همین حال متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه ایرانسل ۹۸.۷۳ درصد و میزان موفقیت در برقراری مکالمه ۴۸.۱۶ درصد عنوان شده است.

طبق برآوردهای انجام شده، اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) ۱۵۹ هزار و ۵۶۳ سیم کارت دائمی، ۵ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۸۴ سیم کارت اعتباری و ۵۵۹ هزار و ۴۹۸ سیم کارت دیتا واگذار کرده است که از مجموع تعداد ۶ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۴۵ خط واگذار شده، یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۹۹ خط در شبکه فعال است و ضریب نفوذ این اپراتور در بازار ارتباطات داخلی کشور، ۲.۴۶ درصد است.

این درحالی است که درمدت مشابه سال گذشته، ضریب نفوذ رایتل ۲.۲۹ درصد بود. درهمین حال متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه در شبکه این اپراتور ۹۵.۵۹ درصد اعلام شده است.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی دفتر بررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم اکنون ۴۹ هزار و ۹۴۰ خط تالیا در کل کشور، ۱۰ هزار خط اپراتور مشارکتی سیار اصفهان در این استان و ۱۱ هزار و ۶۹۰ خط اپراتور منطقه آزاد کیش در هرمزگان فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها