از سوی دادگاهی در مونیخ

فیس‌بوک به نفرت‌ پراکنی متهم شد

خبرگزاری دویچه وله آلمان گزارش کرده است مارک زوکر برگ و تعدادی از مقامات عالی‌رتبه فیس‌بوک با اتهام تشویق به برخی جرائم از جمله انکار هولوکاست مواجهند. مقامات آلمانی معتقدند که شبکه‌های اجتماعی، نظارت کافی روی پیام‌های تهاجمی کاربران ندارند.
کد خبر: ۹۶۵۱۹۳
فیس‌بوک به نفرت‌ پراکنی متهم شد

به گزارش جام جم آنلاین از دویچه وله، رسانه‌های آلمان روز گذشته خبر دادند، دادگاهی در شهر مونیخ آلمان بر علیه مارک زوکربرگ، موسس فیس‌بوک طرح دعوی کرده است. هفته‌نامه "در اشپیگل" قبل از انتشار شماره این هفته، روی سایت اینترنتی خود نوشت که اسناد و مدارک دادگاه رسیدگی به اتهام فیس‌بوک درباره تشویق به نفرت‌پراکنی را به دست آورده است.

گفته می‌شود علاوه بر زوکربرگ، شریل سندبرگ مدیر عامل فیس‌بوک، ریچارد آلن و اوا ماریا کرشیپر از دیگر مقامات این شرکت، نیز در این باره متهم هستند.

براساس اشپیگل، این دعوی از سوی یک وکیل به نام «چان جو جون» مطرح شده است. این وکیل گفته فیس‌بوک را به دلیل سهل‌انگاری درباره پیام‌های تهدید به قتل و تهدید به خشونت و انکار هولوکاست مورد تعقیب قرار می‌دهد.

در همین زمینه فیس‌بوک اعلام کرده است که به شدت در مقابل گفتمان نفرت‌ می‌ایستد و تلاش می‌کند در آینده محتوای متربط با نفرت‌پراکنی و نژاد پرستی با سرعت بیشتری از روی این شبکه اجتماعی زدوده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها