اخیرا گروهی از هکرها که پیشتر ایمیل‌های «کالین پاول» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا را هک و منتشر کرده بودند، یک بار دیگر به کاخ سفید رخنه کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۵
هکرها میشل‌اوباما را غافلگیر کردند +عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فاکس نیوز، گروهی از هکرها با نفوذ کردن به دژ امنیتی کاخ سفید، به مشخصات پاسپورت میشل اوباما همسر رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما و اطلاعات حساب اضطراری و پیام‌‌های حساب کاربری ایمیل کاخ سفید دست یافته و آنها را منتشر کرده‌اند.

اگرچه مقامات رده بالای حکومتی اوباما اعلام کرده‌اند که از این موضوع باخبربوده و برای حل این مشکل اقدام کرده‌اند، اما اعتبار فایل‌هایی که در جریان این عملیات هکرها به خارج درز کرده‌ است، هنوز به‌طور رسمی از سوی کاخ سفید تایید نشده‌اند.

از آنجایی که به‌نظر می‌رسد، مدارک منتشر شده از سوی هکرها در روز پنجشنبه از آن حساسیت و جزئیات سری حساب کاربری و ایمیل‌های «کالین پاول» برخوردار نباشند اما با توجه به این امر که ایمیل‌ها زمان انتشار زمانبندی شده داشته و حاوی جزئیات فرعی تدارکاتی کاخ سفید نیز بوده‌اند، درز کردن این اطلاعات نشان دهنده یک مشکل امنیتی اساسی در کاخ سفید است.

سایت دی.سی لیکز یکی از نمایندگان هکرها ، طی یک ایمیل اعلام کرده است که این حمله هکری و درز اطلاعات که علیرغم تلاش‌های شدید دولت اوباما جهت تامین امنیت مراسلات شخصی صورت گرفته است، سوراخ‌های بزرگ امنیتی کاخ سفید را آشکار و ناکارآمدی آنها در پیشگیری و نفوذ هکرها را می‌سازد.

وی افزود «فایل های درز پیدا کرده بیانگر ضعف فراوان امنیتی دولت آمریکا است. چنانچه تروریست‌ها ایمیل کارکنان دفتری کاخ سفید را هک می‌کردند به اطلاعات حساس امنیتی ما دست می‌یافتند، آنوقت چه می‌شد؟ مسلما ما شاهد سقوط کشور بودیم.»

سایت گیزمودو صحت اطلاعات پاسپورت میشل اوباما به‌علت وجود تناقض در فونت‌های متن و همچنین عکس‌های مدرک درز پیدا کرده از سوی هکرها را زیر سئوال برده است.

همه ایمیل‌های درز پیدا کرده منتسب به یکی از دستیاران کاخ سفید به نام «ایان ملول» بوده که در پایگاه تبلیغاتی کانیداتوری ریاست جمهوری هیلاری کلینتون نیز فعالیت دارد و توسط او دریافت و ارسال شده است.

ملول از سال 2005 یکی از دست اندر کاران رده بالا و اصلی کاخ سفید و تدارکاتچی و سازمان دهنده قرار ملاقات ها و جلسات رسمی کلینتون بوده است. این اطلاعات از صفحه لینکدین ملول پیش از آن‌که عصر روز پنجشنبه پاک شود، برداشته شده است.

دادستان ایالات متحده آمریکا «لورتا لینچ» در جواب شبکه فاکس نیوز که پرسیده است که آیا دستگاه قضایی آمریکا از موضوع هک شدن کاخ سفید خبر داشته، گفته است که دستگاه قضایی در این رابطه در جریان همه وقایع قرار داشته و همه امور را زیر نظر دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرده است که آنها از ادعاها در مورد هک انجام شده آگاه بوده‌اند.

«جاش ارنست» دبیر رسانه‌ای کاخ سفید به مطبوعات گفته است که او نمی‌تواند در مورد معتبر بودن مدارک هک شده اظهار نظر کند.

وی خاطر نشان ساخت که این اتفاق می‌تواند یک واکسن یادآور خوب برای تقویت سیستم ایمنی آمریکا باشد.

او همچنین اضافه کرد که کسانی که در این مورد قرار است بازجویی شوند از کارمندان اداری کاخ سفید نیستند بلکه احتمالا از اعضای تیم پیمانکاران کوتاه مدت که مسئولیت فراهم کردن تدارکات سفرهای مقامات رسمی را به عهده داشته‌اند، باید باشند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها