ولگردی با وبگردی!
آسیب‌شناسی حضور بدون هدف در فضای‌مجازی در اوقات‌فراغت

ولگردی با وبگردی!

محرم آمده و همه‌جا عطر کربلا به مشام می‌رسد. عاشقان امام حسین(ع) در این ایام به هر نحوی سعی می‌کنند درسوگ اباعبدالله حسین(ع) شرکت جویند.
کد خبر: ۹۵۴۷۸۰
روزهای محرم در فضای مجازی ایران

با گذشت بیش از 1400 سال از این واقعه، عاشورا همچنان زنده است و این واقعه عظیم تاریخی، اسلام را نیز زنده نگه داشته است. عاشقان امام حسین را در تمام کوچه‌ها، خیابان‌ها و شهر‌ها می‌توان مشاهده کرد و در این میان خوانندگان کلیک نیز طیف بزرگی از این لشکر عظیم را تشکیل می‌دهند. ما نیز مجموعه‌ای از نرم‌افزار، اپلیکیشن‌ و دیگر مطالب مرتبط با این ایام را به‌صورت دستچین شده در اختیار شما قرار می‌دهیم تا سهم کوچکی در شناخت مکتب حسینی داشته باشیم.

پا به پای هیأت‌های مذهبی

اپلیکیشن تکیه با هدف دسترسی به مجموعه ویدئوها و نوا‌های محرم سال 95 طراحی و منتشر شده است. به کمک این اپلیکیشن کاربران می‌توانند به ویدئوها و صوت‌های هیأت‌های مذهبی و مداحان برجسته کشور در ایام محرم دسترسی داشته باشند و در کنار این محتوای غنی، آرشیوی شامل بیش از 17 هزار مداحی و سخنرانی را نیز در اختیار بگیرند.

تکیه مجموعه‌ای از اشعار ناب حسینی، صدها کتاب، تصویر نوشته و مقتل‌خوانی با موضوع قیام امام حسین(ع) را به همراه معرفی بخشی از زندگی یاران باوفای امام حسین(ع)، منتخب ادعیه و زیارت ویژه ماه محرم در خود جای داده است.

عاشقان حضرت سید الشهدا(ع)

وبسایت و اپلیکیشن هوای حرم با هدف ترویج فرهنگ غنی اهل بیت علیهم السلام طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. هوای حرم مجموعه‌ای متنوع از ویدئوها، مراسم‌ و مداحی‌ بیش از 25 مداح معروف را در خود جای داده که این محتوا هم از روی سایت و هم از روی اپلیکیشن قابلیت پخش آنلاین و دانلود را پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت جست‌وجو در هوای حرم به شما این امکان را می‌دهد براحتی محتوای موردنظر را باتوجه به کلمه کلیدی جست‌وجو کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن دسترسی یابید. سایت و اپلیکیشن هوای حرم در دیتاسنترهای داخل کشور میزبانی می‌شود و این عامل موجب شده دسترسی به محتوای صوتی و تصویری از اینترنت موبایل نیز با سرعت بسیار بالایی انجام شود.

از مکه تا کربلا

نرم‌افزار ثارالله به همت موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) طراحی شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این نرم‌افزار به دو صورت اپلیکیشن قابل اجرا روی سیستم‌عامل اندروید و نسخه تحت‌وب با قابلیت اجرا روی تمام مرورگرها در دستگاه‌های مختلف اعم از تلفن همراه، تبلت و رایانه قابل استفاده است و موضوعات و محتوای متنوعی به شرح زیر را در خود جای داده است:

قرآن: مجموعه کامل آیات قرآن مرتبط با اهل بیت بویژه امام حسین(ع)، با ترجمه و تفسیر آیات موردنظر همراه با ذکر منابع و مصادر.

پرسمان: نزدیک به 740 پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلف از قبیل شبهات تحریفات عاشورا، بدعت‌ها، علل قیام، اهداف امام، اهل بیت، پیشگویی‌هایی از واقعه کربلا، علم امام، فلسفه عزاداری و ... به صورت دسته‌بندی و فهرست‌گذاری شده.

اشعار: انتخاب 800 قطعه شعر به صورت غزل، قصیده و دوبیتی در قالب متن مرتبط با حضرت و همچنین مجموعه کامل اشعار منسوب به امام حسین(ع) به صورت عربی، همراه با ترجمه فارسی آن.

مقتل: روایات مربوط به مقتل امام حسین(ع) به صورت دسته‌بندی و گروه‌بندی همراه سفرنامه کامل امام حسین(ع) از مکه تا کربلا.

زندگی‌نامه: معرفی کامل زندگی‌نامه آن حضرت، شامل بیش از 750 عنوان از ولادت تا شهادت آن حضرت همراه فهرست قریب به 600 فضیلت از فضایل امام حسین(ع) و همچنین معرفی کامل اصحاب و یاران حضرت در روز کربلا.

نوا و نما: مجموعه صوتی کامل و جالبی از مولودی، سینه‌زنی، روضه‌خوانی، مقتل‌خوانی و...

گالری تصاویر، 2800 عنوان کتاب درباره امام حسین‌ علیه‌السلام‌ به زبان‌های مختلف، 1010 عنوان حدیث، نزدیک به 500 عنوان حکایات و کرامات معتبر، 359 عنوان مقاله و 640 عنوان کتاب نیز از جمله محتوایی به‌شمار می‌رود که نرم‌افزار ثارالله در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد.

ختم صلوات

این روزها بسیاری از سایت‌های بزرگ و کوچک توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی می‌شود و باتوجه به محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا، افزونه‌های (پلاگین) زیادی برای افزودن امکانات متعدد به آن طراحی می‌شود.

یکی از این موارد افزونه قدرتمند و البته رایگان صلوات شمار است که به کمک آن می‌توانید براحتی بازدیدکنندگان سایت‌تان را در طرح‌های مختلف ختم صلوات شرکت دهید. به‌کمک این افزونه می‌توانید به شکلی بسیار زیبا و در کمتر از دو دقیقه، ابزاری برای ثبت صلوات را در بخش‌ها و مکان‌های مختلف سایت خود به‌نمایش درآورید و کاربران با ذکر هر‌صلوات و کلیک روی آن می‌توانند شمارشگر را یک واحد افزایش دهند.

چهره عاشورایی سایت‌ها

پوسته وردپرسی اهل بیت با محوریت سایت‌های مذهبی و محرم، از جمله محصولاتی است که به‌ صورت کاملا رایگان برای استفاده توسط هیأت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد طراحی شده تا در صورتی‌که فردی علاقه‌مند راه‌اندازی سایت اینترنتی در این زمینه است بتواند بسادگی و بدون پرداخت هزینه طراحی سایت، یک سایت وردپرسی با پوسته ویژه محرم را در کمتر از یک ساعت راه‌اندازی کند. چنانچه شما نیز قصد دارید در این مسیر گام بردارید و اخبار و اطلاعات هیأت محله خود را همراه تصاویر یا ویدئوهایی از آن در سایت اختصاصی آن منتشر کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا در کمتر از چند دقیقه وردپرس را روی سایت موردنظرتان نصب کرده و با استفاده از پوسته اهل بیت، نشر محتوا در سایتی با طراحی ویژه این ایام را آغاز کنید.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها