با هر معیاری که حساب کنیم، فوتبال چیزی فراتر از یک ورزش است؛ احساس رنج، شکست و بحران در مقابل پیروزی، هیجان و شوق. شاید فقط در خود زندگی بتوان تمام این احساسات را در کنار هم و دقیقا در یک لحظه تجربه کرد؟ از دنیای واقعی فاصله بگیریم و برگردیم پشت کنسول‌های بازی و کیبورد رایانه‌مان؛ جایی که بازی دیگر تنها افسانه و خیال نیست، یک صحنه نمایش کاملا واقعی است.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۳
فیفا ۱۷ یا پی‌ای‌اس ۱۷؛ کدام بهتر است؟

می‌توانیم این احساسات را زیر پوست خود تجربه کنیم و با 11 مرد داخل زمین برای هر پیروزی یا شکست فریاد بزنیم. این بیشتر از یک بازی است. این فوتبال است که می‌تواند با هر لحظه‌اش، شما را با تمام وجود به وجد بیاورد، اما بهترین انتخاب برای خلق این لحظه‌های ناب چیست؟ رقابتی که سال‌هاست دو شرکت بازی‌ساز کونامی و الکترونیک‌آرتز در بالاترین سطح ممکن و شانه به شانه هم دنبال می‌کنند و هر سال طرفدارانشان را درگیر یک انتخاب می‌کنند. بار دیگر فصل انتخاب فرا رسیده‌ و دو نسخه جدید بازی‌های فیفا و پِس برای عرضه به بازار آماده شده‌است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین تغییرات دو نسخه PES17 و FIFA17 که قرار است یک سال آینده شب‌نشینی‌های فوتبالی گیمرها را پر کنند.

رنگ نو، شکل نو

شاید به جرات بتوان گفت نسخه جدید فیفا چشم‌نواز‌ترین عنوان از این سری بازی‌هاست. فیفا با تکیه بر موتور جدید Frostbite که پیش از این برای بازی‌های Battlefield4، Battlefield1 و Star Wars: Battlefront استفاده شده بود، توانسته در بحث گرافیک سنگ تمام بگذارد. از عرق روی صورت بازیکنان تا بخار نفسشان در شب‌های سرد لیگ جزیره به طور کامل قابل رویت است و حس و حالی کاملا واقعی به شما می‌دهد. طراحی و شبیه‌سازی بازیکنان نیز چند درجه قوی‌تر شده است. یکی از جالب‌ترین نکات در مورد فیفای جدید نورپردازی‌های بسیار زیبای ورزشگاه‌هاست. تابش نور طبیعی در طول روز یا نور چراغ‌ها در شب مه‌گرفته آلانز آرنا صحنه‌هایی رویایی‌ را برایتان ایجاد می‌کند.

اما مدیران شرکت کونامی باز هم روی همان موتور قبلی خود یعنی موتور FOX برای طراحی بازی پِس 2017 پافشاری کرده‌اند که باعث شده شاهد تغییر زیادی در گرافیک بازی نباشیم، اما حداقل در شبیه‌سازی بازیکنان با وسواس بیشتری عمل کرده‌اند. این تفاوت را براحتی می‌توانید در چهره بازیکنان بارسا، بایرن مونیخ و آرسنال مشاهده کنید. در مجموع می‌توان فیفا را برنده اصلی این بخش دانست.

چاشنی اضافه

فیفا 17 برای اولین بار به یک ابتکار جدید دست زده و کاربران می‌توانند در حالت Mode خود را به طور کامل جای یک فوتبالیست جوان به نام الکس هانتر بگذارند که در یک خط داستانی باید برای ستاره شدن تلاش کند.

این ویژگی که The Journey نام دارد، کاملا به تصمیمات شما وابسته است و دیگر این تنها توانایی‌های فنی شما نیست که در سرنوشت شخصیت داستان تاثیر می‌گذارد. البته تمرکز اصلی این بخش روی لیگ انگلستان بوده و شما می‌توانید با الکس هانتر، عضو یکی از باشگاه‌های طراز اول لیگ ‌برتر شوید. فیفا برای جذاب‌تر شدن داستان دست به طراحی مربیان فوتبال زده و شما می‌توانید مورینیو، گوآردیولا یا کونته را در کنار زمین ببینید یا درون رختکن با آنها صحبت کنید.

در این بخش PES17 تغییر چندانی نکرده، اما خیالتان راحت باشد که تمام بخش‌های خوب هنوز هم پابرجاست. لیگ قهرمانان اروپا، سوپرلیگ اروپا و یورولیگ رقابت‌های جذابی است که با هر تیم باشگاهی اروپایی می‌توانید به آن راه پیدا کنید. همچنین خبر خوب این‌که لیگ قهرمانان آسیا نیز در این بازی به طور کامل وجود دارد و چهار تیم استقلال، پرسپولیس، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن را با تمام ستاره‌هایشان در اختیار دارید. با توجه به این‌که فیفا باز هم از تیم ملی ایران صرف‌نظر کرده شاید PES از این نظر گزینه مناسب‌تری باشد.

جلوتر از واقعیت

از تمام ویژگی‌های گرافیکی و آپشن‌های جدید که بگذریم، مهم‌ترین بحث در مورد این دو بازی فوتبال، سبک بازی یا همان گیم‌پلی آن است. هر دو بازی فیفا و پی‌ای‌اس در نسخه جدید خود از ذات اصلی‌شان فاصله نگرفته‌اند و هنوز هم می‌توانند کاربران تعصبی خود را راضی کنند. شما هنوز با بازی پی‌ای‌اس همان حس هیجان و هنگام تجربه فیفا، حس نزدیکی به واقعیت را تجربه خواهید کرد، اما در مجموع می‌توان گفت PES17 تا حدودی به نظر کاربرانش احترام گذاشته و فاصله خود را با واقعیت کاهش داده است.

اما مهم‌ترین تغییر در مورد هر دو بازی هوشمندی زیاد آنهاست. هم‌تیمی‌های شما نسبت به قبل باهوش‌تر شده‌اند. نقاط خالی زمین را براحتی پیدا کرده و در بهترین موقعیت ممکن جایگیری می‌کنند. در هر دو بازی کاملا می‌توانید اطمینان داشته باشید که پاس‌هایتان براحتی به هدر نمی‌رود و با توجه به تلاشتان می‌توانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

PES17 در حالت دفاعی نیز هوشمندتر شده و با قابلیتی که Adaptive AI نام دارد، با توجه به حملات تیم حریف تغییر آرایش می‌دهد، اما در نسخه فیفا می‌توانید شاهد زوج‌های فوق‌العاده باشگاهی باشید؛ بازیکنانی که به علت شناخت کافی از هم بهترین همکاری را در هوشمندانه‌ترین حالت ممکن دارند. در مورد گیم‌پلی بازی بهتر است خودتان تصمیم بگیرید و با توجه به تجربه‌تان انتخاب کنید، اما اگر دنبال یک تجربه نزدیک به واقعیت هستید، باید بدانید فیفا فراتر از واقعیت است.

چگونه رایگان بازی کنیم؟

در حال حاضر هر دو نسخه دموی فیفا و پی‌ای‌اس برای کنسول‌های بازی و رایانه عرضه شده و می‌توانید آنها را رایگان دانلود کنید. اگر از کنسول‌های بازی پی‌اس4 و اکس‌باکس وان استفاده می‌کنید، کار برای شما بسیار راحت است، چراکه با توجه به کرک نشدن این دستگاه‌ها فقط کافی است در حساب کاربری خود لاگین کرده و از فروشگاه آنلاین کمپانی سونی و مایکروسافت، بازی را دانلود کنید. البته این را در نظر بگیرید که PES17 حدود پنج گیگابایت و FIFA17 نزدیک به هشت گیگابایت حجم دارد. برای نسخه‌های پی‌اس3 و اکس‌باکس 360 ممکن است کمی به مشکل بخورید، چراکه حتما باید با حساب کاربری آنلاین شوید و از آنجا که بیشتر دستگاه‌های این سری در ایران کرک شده‌اند این کار غیرممکن است. برای دانلود نسخه رایانه‌ای نیز به لینک‌های زیر سر زده و نسخه مورد نظر را دانلود کنید.

https://www.easports.com/fifa/fifa-17-demo

https://www.konami.com/wepes/2017/eu/en

آرش جهانگیری - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
كونامی بازیهاش روانتره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها