در دنیای امروز، امنیت نرم افزاری به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های کاربران محصولات هوشمند محسوب می شود و از این رو، شناسایی و رفع این باگ ها به منظور کسب رضایت کاربران، در کانون توجه کمپانی های بزرگ دنیا قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۱۴۶۸
امنیت آیفون را به چالش بکشید و 1.5 میلیون دلار جایزه بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین از تک‌شات ، در همین رابطه، کمپانی Zerodium که سالهاست در زمینه خرید و فروش حفره های امنیتی نرم افزاری فعالیت می کند، در راستای اجرای برنامه های Zero-day خود از اختصاص 1.5 میلیون دلار برای هک آیفون خبر داد.

این کمپانی در این خصوص عنوان کرد که هکرهای حرفه ای برای تصاحب این جایزه وسوسه کننده، می بایست راهی را پیدا کنند که بر اساس آن، بتوان به صورت کنترل از راه دور و یا همان Remote، یکی از گوشی های آیفون مجهز به iOS 10 را جیلبریک کرد.

برای آن دسته از افرادی که با جیلبریک آشنایی ندارند، باید بگوییم که با این کار، امکان استفاده و نصب و استفاده از اپلیکیشن ها و ویژگی هایی که به صورت رسمی توسط اپل برای گوشی های آیفون عرضه نشده، فراهم خواهد.

البته اختصاص چنین جایزه هایی برای شکار حفره های امنیتی چندان هم جدید و بی سابقه نیست به طوری که کمپانی اپل نیز حدود 200 هزار دلار برای کشف آسیب پذیری و یا همان هک گوشی های خود در نظر گرفته است که قطعاً در مقایسه با 1.5 میلیون دلار کمپانی Zerodium، رقم چندان بالایی نیست.

به گفته زیرودیوم، تمامی افراد و هکرهای سراسر جهان می توانند در این طرح شرکت کرده و با پیدا کردن باگ مورد نظر، این جایزه را دریافت کنند.

البته این شرکت برای هک نسخه نوقا اندروید نیز که به تازگی عرضه شده است، جایزه 200 هزار دلاری را در نظر گرفته است که در مقایسه با سال گذشته و جایزه تعیین شده برای اندروید مارشمالو، 100 هزار دلار افزایش یافته است.

ناگفته نماند که این جایزه برای پلتفرم iOS نیز افزایشی نیم میلیون دلاری را به خود دید به طوری که از یک میلیون دلار به یک و نیم میلیون دلار رسیده است.

البته این افزایش مبلغ جایزه چندان هم بی مورد نیست چرا که با عرضه نسخه های جدید هر پلتفرم، امنیت آن ها نیز افزایش می یابد و سدهای حافظتی بیشتری در مقابل نفوذ هکرهای ایجاد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها