رئیس مرکز تشخیص پلیس فتا، به توجه مردم درباره سایت های جعلی سرشماری نفوس و مسکن هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۵۶
هشدار پلیس فتا درباره سایت های جعلی سرشماری

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی نیک نفس در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه انجام سرشماری به صورت اینترنتی و از طریق سایت www.sarshomari95.ir موجب کاهش هزینه ها و سهولت در انجام کار می شود، افزود: تجربه نشان داده که مجرمین همچنان در کمین هستند تا از چنین مواردی سوء استفاده کنند.

وی از شناسایی سایت جعلی سرشماری در روزهای اخیر خبر داد و گفت: همکاران ما در پلیس فتا اقدام به مسدودکردن و جلوگیری از ادامه اقدامات مجرمانه این سایت شدند که پرونده آن در حال رسیدگی است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری فتا افزود: احتمال وجود اقدامات مجرمانه مشابه بسیار زیاد است اما در هر صورت هموطنان باید توجه بیشتری نسبت به ثبت نام خود در این سایت داشته باشند و از طریق ایمیل و سایت های غیررسمی وارد سایت اصلی نشوند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان مستقیماً به سایت www.sarshomari95.ir مراجعه کنند، گفت: هموطنان باید مراقب باشند تا گرفتار صفحات جعلی نشوند.

سرهنگ نیک نفس گفت: سایت های رسمی هیچگونه اطلاعات شخصی و مربوط به کارت های بانکی از فرد تقاضا نمی کنند.

وی افزود هر سایت که کلمه عبور تقاضا کند باید به آن حساسیت داشت چون امکان سرقت اطلاعات وجود دارد.

سرهنگ نیک نفس تأکید کرد:‌ افراد مجرمی که اقدام به ایجاد سایت های مشابه در زمینه سرشماری می کنند مطمئناً از کلمات مشابه نیز استفاده کرده طوری که در مورد اخیر دامنه اصلی سایت از IR. به com. تغییر یافته بود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری فتا هشدار داد: هموطنان برای ورود به سایت اصلی سرشماری نفوس و مسکن از افراد آگاه و مسلط به فضای اینترنت استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها