انتخاب بین XBOX و PLAYSTATION همیشه دشوار بوده، اکنون با رونمایی از جدیدترین مدل پلی‌استیشن انتخاب دشوارتر شده است.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۹
ایکس‌باکس بهتر است یا پلی‌استیشن؟ / بررسی و مقایسه

به گزارش جام جم آنلاین از ایران جیب، در این نوشتار به بررسی تفاوت‌ها و مزیت‌های این دو کنسول می‌پردازیم.

کیفیت تصاویر

هر دو کنسول از کیفیت تصاویر بالای رزولوشن 4K و فناوری HDR بهره مند هستند. PS4 چیپ گرافیکی قدرتمند تر و پردازنده ای حرفه ای تر دارد. از سوی دیگر ایکس باکس وان با کیفیتHDR Blue Ray player تولید شده است.

این یکی از مهم ترین مزیت ها و البته تفاوت های تصویری دو کنسول نسبت به یکدیگر است. یک توضیح اضافی برای کاربران مبتدی در خصوص HD این است که اغلب ما با نسل جدید تلویزیون های HD آشنا هستیم. صفحه نمایش های خانگی که جدیدترین آنها 1080P رزولوشن دارند. حالا اگر این سطح کیفیت با 4K ادغام شود، بازیکنان با کیفیتی چهار برابر بیشتر از 1080P اولیه رو به رو خواهند شد.

قیمت

قیمت پایه اعلام شده برای نسخه جدید پلی استیشن 399 دلار است که با توجه به پیشرفت قابل توجه این نسخه نسبت به نسخه های پیشین، مبلغی منصفانه به نظر می رسد. با این وجود، ایکس باکس One S تنها 299 دلار قیمت دارد. بنابراین سوال اصلی که برای کاربران مطرح می شود این است آیا واقعا پلی استیشن جدید ارزش پرداخت100دلار بیشتر را دارد؟

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای خرید همزمان یک ps4 pro و یکUltraHD Blu Ray Player باید هزینه ای مضاعف پرداخت کنید. یعنی 399 دلار به اضافه 300 دلار و در نتیجه 699 دلار. برای بازی با هر دو کنسول لازم است تلویزیون Ultra HD داشته باشد. نگاهی کاملا عادلانه نشان می دهد Ps4 کنسولی قوی تر است، اما وقتی پای قیمت در میان باشد، تردید ها نیز به وجود می آیند. بنابراین اگر قیمت کنسول برای شما اهمیت دارد بد نیست دوباره سطور بالا را مرور کنید.

بازی‌های همراه

شکی وجود ندارد که ps4 pro بازی های بسیار محبوبی را پشتیبانی می کند، اما ایکس باکس وان با ارائه بسته بازی های همراه، گامی استراتژیک برای فروش بالاتر و محبوبیت بین کاربران برداشته است. درواقع با پرداخت 299 دلار، کاربران یک بسته از بازی های halo را دریافت خواهند کرد. این بسته شامل: combat evolved anniversary، halo2، halo3 و halo 4 است.

به نظر می رسد این معامله 299 دلاری یکی از بهترین معاملات تجاری بین کاربران و شرکت های تولید کننده کنسول است. با وجود تمامی این مزایا و قیمت منصفانه، باز هم برخی کاربران تمایل دارند بازی های خود را در ps4 دنبال کنند.

سازگاری و ارتقا

اغلب بازیکنان حرفه ای، یک مجموعه ارزشمند از انواع بازی های مورد علاقه خود دارند، اما اگر این آرشیو با ارائه نسخه جدیدی از کنسول های بازی بی استفاده بماند تکلیف چیست؟

عدم سازگاری نسخه های قدیمی بازی با کنسول های جدید مشکلی است که برای بسیاری از کاربران ناراحت کننده است. متاسفانه بین پلی استیشن 4 و نسخه های پیشین سازگاری چندانی وجود ندارد. اگرچه شرکت سونی به کاربران این قوت قلب را داده که بازی های پلی استیشن پرو با پلی استیشن 4 سازگاری دارد، اما این سازگاری بین نسخه های قدیمی تر مشاهده نمی شود.

در مقابل، اگرچه تمامی بازی های ایکس باکس 360 و نسخه های قدیمی تر با ایکس باکس وان سازگار نیستند، اما تعداد زیادی بازی قدیمی با ایکس باکس وان سازگار و فهرست این بازی ها نیز روزبه روز در حال افزایش است. درواقع با وجود اینکه نمی توان چنین مسئله ای را یک امتیاز جدی تلقی کرد، اما همین مسئله در روند فروش و بازار تجاری ایکس باکس تاثیری مثبت خواهد داشت.

PSN و XBOX LIVE

امنیت و رایگان بودن خدمات، دو ویژگی مهم است که اغلب کاربران از xbox live و psn انتظار دارند. با این وجود به نظر می رسد در طول سال گذشته میلادی و سال جاری میزان قطعی ها و خرابی های psn بیش از همتای ایکس باکسی آن بوده و کیفیت psn روند نزولی طی کرده است.

در حال حاضر ایکس باکس پیشنهاد های طلایی بازی رایگان را در اختیار بازیکنان قرار می دهد؛ پیشنهادی که در psn مشابهی ندارد، اما بی انصافی است اگر به این موضوع اشاره نکنیم که شبکه پلی استیشن نیز نسخه های آنلاین رایگان و دموی بازی و بتا را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

قابلیت استفاده از بازی های قدیمی

اخبارهای منتشر شده توسط شرکت سونی نشان می دهند قرار است به زودی بازی های محبوبی مانند Skyrim remastered ، توسط ایکس باکس mod support شوند. skyrim و fallout4بازی هایی هستند که تاکنون دارای user –generated –content در PC بودند. به زودی قرار است قابلیت mod support به این بازی ها اضافه شده و دسترسی بازیکنان به بازی ها را چندین برابر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
امیر
-
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۱
۱
پلی استیشن
majid
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۱
۱
فقط پلی استیشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
۰
۱
فقط ایکس باکس

نیازمندی ها